Lukijat

maanantai 4. helmikuuta 2019

STRÖMSÖN RUOKA !!!






Katselin  Strömsön ohjelmaa, jotakin uusintaa.

Siinä tehtiin potuista=perunoista hyvän näköistä ruokaa.

Keitimme eilen vartavasten enemmän perunoita, ja niistä tein muunnellun ruuan
tänään, kun tulin parturista.
Hiukset saivat uuden värin, tosin sama värisävy mitä muulloinkin.
Puhdistettiin hiusten "päitä", taas menee mukavasti kiharalle.


Niin siitä uuniruuasta.








Ensiksi kuullotin puna-valkosipulin pannussa tietenkin voin kanssa.





Perunat puolitin ja kuoret jätin myös .
Rutistin niitä vuuan pohjalle, vähäsen levisivät.

Panin voinapit päälle.









Päälle ripottelin merisuolaa, pippurisekoitusta, sekä kuullotetut sipulit.







Tähän olisi kuulunut vuohenjuustoa, sitä mulla ei ollut.
Kaavin loput tuorejuustosta, sitä oli liian vähän.
Sen takia kaadoin kolmeyrtti-ruokakermaa perunoiden päälle.










Isäntä paistoi  pekonit, minä paloittelin eiliset kanafileet sekaan.







Ostamme yleensä lihat, leikkeleet Snellmannin valmistamat.

Pekoni oli tosi ohutta, mutta antoi mahtavan maun.


Viimeksi laitoin Edam juusto siivuja, ja eikuin uuniin reilu 200 asteeseen.
Noin puolituntia annoin olla, että perunat lämpenivät ja juusto vähän ruskestui.

Pekonia en laittanut vuokaan, vaan erikseen tarjolle.

Annoksesta saamme kahtena päivänä syötävää.

Lisääkin olisin ottanut, mutta en uskaltanut.
Mulla on refluksi-tauti, joka on herkkä paistetulle sipulille, sekä tolle pekonille.
Sen takia emme syö pekonia kuin  tosi tosi harvoin.

Pekoni on kolestroli-pommi myöskin, ja siitäpä ei mun yläkantissa oleva
kolestroli oikein tykkää.

Olen useita ruokia/leivonnaisia vältellyt, mutta lääkitys+ruokavalio on pitänyt
sen tosi hyvin ruodissa.
Jopa hyvä kolestroli on noussut.


Siinä tämä muunneltu perunaruoka, tämän päivän sekä huomisen ruoka meille.

Kiva kun huominen ruoka on valmista, olen menossa vesijumppaan ja
isäntä lähtee sen jälkeen hiihtolenkille.

Sen jälkeen on mukava mennä saunaan.
Minä olen sauna osuuteni hoitanut vesijumpassa :) :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi !