Lukijat

maanantai 10. joulukuuta 2018

MINUN MAITOKANNUNI.






Isännän tädin huushollia tyhjensimme, ja osa tavaroista jaoimme keskenämme.


Minä sain hänen maitokannunsa, jotka olivat säilytetty kaapissa, jotenka hyvän kuntoisia olivat.






Siinä minun kannuni, laitoin ne kaikki lasivitriiniin, kun keittiössä ei ollut tilaa.
Voin jossakin vaiheessa vaihdella niiden paikkaa keittiöön ja toiset olkkariin.








Vanha tämäkin lasikulho on, ei mitään käytön jälkiä.
Tosin pohjassa ei merkintöjä, oliskohan silti suomalainen ?








Tää on minusta niin kaunis, ei ole se kaikkein suurin, korkeutta tällä on 19 cm.
Mutta ei mikään kermakannu, maitoa tästä on tarjoiltu, tosin ei ole ollut käytössä.







Tällä kisulilla ei ole irtonaista päätä, se kuulemma olis arvokas.
Tämä sopii silti minulle oikein hyvin.






Pilvikannut, edessä on pienempi. luultavasti ns. kermakannu, mutta huomattavasti isompi kuin
nykyiset kermakot.
Tää on sopiva kahvipöytään, jos on useampi joka käyttää maitoa kahvin kanssa.

Takana on pääskynen maitokannu, samoin ei ollut käytössä.








Tämä vanha pahviloota, pieni silitysrauta, olisko kenties lasten leikkikalu ???
Vanha kahvipurkki, tarjotin on venäläinen.








Sodassa tehtyjä esineitä, kuksassa on pieni tuohisormus.
Pieni lasinen kermakko, en tiedä kenenkä tekemä ?






Tää on Arabian melko uutta tuotantoa......osaako kukaan sanoa mikä sarja.
Laitoin esille, on jotenkin niin jouluinen





Takaa on tämän näköinen.







Tää koira oli suloinen, aika vanha ......luulisin...............vaikka ei olis,tykkään silti.!!!







Nämä lusikat tulivat mulle, olin ikionnellinen kun eivät olleet hopeata.
Kyselin näistä Facessa, ja varmistui että ovat Sorsakosken metallilusikoita.
Jee voin käyttää vaikka joka päivä kun voin laittaa ne astiapesukoneeseen.







Pohjassa oli tällänen merkintä, ja Jousi Turku , Ennen oli että laatikoita valmisti joku tehdas,
kultaseppä osti lootat, ja laittoi sinne mitä ostaja osti. Tässä tapauksessa vuonna-44 joululahjaksi nämä lusikat.






Tää oli outo kapistus mulle. Mutta kyselemällä se selvis, on sirotin lusikka.
Jouluna voi sirotella vaikka tomusokeria torttujen päälle.

Onneksi tuolla Facessa on ryhmä: pelastetaan vanhat esineet, sieltä voi kysyä ja hyvin saa
vastauksia.






Tässä oli hopean merkit, ja huomas............tumma oli.............kiillotin ja näin kirkas tuli.
Tämäkin selvis, että on sokerilusikka, pieni ja siron mallinen.








Näille kaikille löytyi myös nimi, ylin oli Kauris-sarjaa, vain kaksi lautasta.
Aion ostaa niille lautaspidikkeen ja laitan siten esille vitriiniin.

Noille kahdelle alimmaiselle sain myös nimet, mutta enhän niitä enään muista.

Kuppeja oli 6, mutta lautasia vain 5. On tosi pieniä kuppeja, en tule käyttämään, vois vaikka kokeilla myydä niitä tuolla Facessa. Kurja vain jos joutuu postissa lähettämään, ei tiedä kuinka hyvin oikein pakkais, että pysyisivät ehjinä.

Jokin aika sitten näin kuvan, ostaja saanut paketin, monena osina oli tuote 😢😢






Tällaista touhuilua tällä kertaa, kiirettä on pitänyt !!!

16 kommenttia:

  1. Toi muki on Arabian Runo sarjaa. Mukin nimi on Kesäsäde ja suunnittelija on Heini Riitahuhta.

    VastaaPoista
  2. Aivan upean näköisiä esineitä. Itse en näistä ymmärrä muuta kuin, että ovat nättejä katsella.
    Uskon monen olevan rahallisestikin arvokas. Onneksi olet saanut asiantuntevaa apua Facebookista ja Karpalolta.
    Oikein ihanaa tätä viikkoa sinulle Tuija!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla arvokastakin, en tiedä, mutta pidän itselläni, ja joskus annan jälkipolvelle :)

      Poista
  3. Tosi hyvässä kunnossa olevia vanhoja tavaroita.Kermakko on riihimäen lasin lyyra sarjaa .
    T:Tytti

    VastaaPoista
  4. On todella kauniita kannuja ja muita esineitä.Arvokkaita.Hyvää tätä viikkoa.

    VastaaPoista
  5. Sinullahan on oikeita aarteita! Minäkin olen kerännyt kannukokoelmaa, jo hyvin nuorena ostin suurimman osan, kun halvalla sai! Muutaman kannun olen saanut mummulasta ja jauho- ja suolasalkkarit toisesta mummulasta.
    Minä sain tätini jäämistöstä juuri tuon punakukkaisen lautasen, se on meillä pullatarjottimena. Kiva postaus, pitäisi joskus kuvata omatkin aarteeni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olisi kiva katsella sinun aarteitasi kuvina. Mä tykkään seurailla myös sisustustavaroita. En mä keräile maitokannuja, nuo on vain tullut minulle.

      Poista
  6. Minulla on tuohon ylimpään lautaseen sopiva kaffekuppi :) Vanhaa arabiaa.
    Tosi kivoja nuo maitokannut, ihan trendikkäitäkin taas!
    Mukavaa uutta viikkoa sinulle Tuija <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Outi, mä en keräile maitokannuja, ovat vain jääneet mulle.
      Saa sitten jälkipolvi jos huolivat.

      Poista
  7. Aivan ihania aarteita. Hyvää alkavaa viikkoa.

    VastaaPoista
  8. Oi sinähän olet saanut oikein aarteita. Melkoinen kannukokoelma <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin minustakin on ihana kannukokoelma, vaikka en varsinaisesti niitä keräile.

      Poista

Kiitos kommentistasi !