Lukijat

lauantai 5. lokakuuta 2019

PITIHÄN MINUNKIN KÄYDÄ.






Olin päättänyt jo aikoja sitten, että menen tänä vuonna Seinäjoen käsityömessuille.

Ilmoitin miehelleni, että tarvitsen auton 4.10, meillä kun on vain yksi auto käytössä.




Odotin perjantaita, ja pelkäsin etten saisi vain yöllä migreenikohtausta,
silloin sinne en voi lähteä.

Onneksi nukuin suht hyvin, ja nousin reippaasti ylös.

Päätin että lähden niin aikaisin, että olen kymmenen tienoissa paikanpäällä.

Jospa silloin olis vähemmän väkeä.


Autolla ajelessa ihailin luonnon käsityötä, mahtava ruska, montaa väriä oli tien reunoilla.


Sain autolleni hyvän paikan, kysyin liikenneohjaajalta maksaako parkki jotakin,
ei kuulemma maksa !!

Lyhyt oli jono lipppukassalla, sai onneksi sisällä jonottaa, ulkona oli vinkka pohjois tuuli.







Jotakin hyötyä iän tuomasta vanhenemisesta, pääsin kahdella eurolla halvemmalla.
Muuten ei edes pitänyt näyttää kuvallista korttiani !!! 😜😜



Ensin takki narikkaan, mukanani oli pieni olkalaukku, johonka vain terpeellinen tavaramäärä
sisällä. Vesipullo, lääkkeet, nekkuliina, huulirasva, kampa, huulipuna, ja tietenkin
tärkein..................rahat ja pankkikortit.

Tyhjä isompi pussukka ........................varmuuden vuoksi mukana.








Kukkameri oli keskellä näyttelytilaa, en vain muista tai oikeammin en edes katsonut kuka
nämä oli tehnyt ???!!!

Ihana väriläiskä !!



Olin laittanut lapulle mitkä olivat minun mielenkiintoisemmat kohteet, numero+kirjain,
että tiesin hakea oikeaa paikkaa.




Tässä näytettiin raanun vai mikähän ton nimi olisi, tekemistä uusilla langoilla.
Suht helpolta näytti, mutta en ajatellutkaan alkaa valmistamaan tätä.







kaunis oli tämä seinävaate, kiva on katsella kun ei tartte ostaa.







Tän tyyppisiä on kotona varastossa, jotenkin ei vain kiinnosta .............ainakaan tällä kertaa.

Mietitytti että uskaltaisko ottaa kuvia, kun jossakin ollaan niin tarkkoja, pelkäävät että
kuvaaja pöllii mallia.








Nämä sukat olivat niin rehellisesti näytillä, että uskalsin painaa puhelimen nappia
ja napata kuvan.







Vaaaaaauuuuuuu tähän pisti mun silmääni, mun makuuni oleva takki.
Väri, malli, kankaan pinta noista mä tykkäsin.
En niin paljon tykännyt tai en uskaltanut edes kokeilla sormillani, tai kokeilla päälleni,
huomasin tutun kirjoituksen takana.
No Jukka Rintala.............oli hänellä hienoja iltapukuja myös näytillä.
Kiersin kaukaa, iltapukua en tarvitse, eipä ole tullut presidentin linnaan kutsu, eikä varmasti
tulekaan.
Tai mistä mä tiedän.................jos tulis kutsu, kun olen rouva presidentin ja hänen äitinsä kanssa
ollut huhtikuussa-77 Porin synnärillä.
Tiedä vaikka olis meidän poika ja rouva presidentti nukkunut vauvalassa vierekkäin ??? 😉😉




No jatketaan kässämessuilla matkaa...................





Voitteko kuvitella..............mä menin näiden ihanuuksien ohi !!!!!!






Näitä on ollut useamman kerran näytillä, siis ei kiinnosta ostaa.

Eurot säilyivät vielä laukussani, eikä visakaan vinkunut.







Laukuista uskalsin ottaa kuvan, vaikka en mikään heppatyttö olekaan.

Korviksista otin kuvan aika kaukaa, hullua peljätä, ettei sitten mistään uskalla kuvata.
Käsitöitä oli melkoisesti muitakin kuin vain nämä, eipä tullut kuvattua,
mä olin melko kuuliainen !!!!






No siinäpä mun osastoni, muistaakseni Nannan puoti.






Taru Jehkonen teki näytöstyönä erilaisia kortteja.

Tää kortti on sellainen mitä minä tällä hetkellä yritän harjoitella.
Kuvat ovat Tim Holtzin paperinukkeja, joita ei kuitenkaan ollut myynnissä messuilla.
Tuo puoli hoitui kotona netin äärellä, olin valmiiksi katsonut mistä putiikista löydän.
Näillä on kova kysyntä.
Kuten huomaatte tossa on käytetty aaltopahvia korottamaan kuvioita,

Taru neuvoi minua säästämään pahvilootia, leikkaamaan niistä apujuttuja korttien
3 D-tuntumaan.
Tässä on käytetty erilaisia mömmöjä, metallikoristeita, värejä.
paljon on mulla opeteltavaa, että edes osaisin sommitella koristeet tuohon tyyliin.








Taitopuoti Paperinauhan pisteestä ostin leimoja, näistä kaikista tuli -50 % alennusta.
Harmi kun tääkin puoti lopetetaan.
Seinäjoella ei oikeastaan ole kunnon askartelukauppaa 😢😢



Sinelli oli myös messuilla, mutta mitä halusin, ei niitä oltu jaksettu vetää mukanaan
tuonne messuille.
Moni muukin sanoi näin, en tajua miksi kauppiaat tuovat niin vähän tavaraa esille ??
Kun kuitenkin moni ostais vähän painavampaa tuotteita, kun siinä säästäis postarit !!


Vähänkin painoa nettikaupassa ostetuissa tavaroissa, postarit ovat heti 6 e.








Siinä vähän askartelutarvikkeita, joita tulen käyttämään gessojen+pastojen kanssa.








Tämä ihana valotaulu siirtyi pussiini kiltisti. Ei ole niin jouluinen,että voin pitää esillä koko talven.
Taulussa oli valot pantu valmiiksi ja hienosti tossa sivussa nappula josta saa valot päälle/pois.
Pattereita ei mukana tullut, onneksi niitä oli kotona, sai heti kokeilla.
Minusta hintakaan ei ollut paha, vain 20 euroa.
Kauppa: Emma´s ja Mamas, kivijalkakauppa myös Seinäjoella.






Tämän kuvun ostin sekä ton pikku bambin ja kävyt.
Kotna oli valot ja kokeilin miltä näyttää.
Vaihdoin tosin vielä koristeet sisälle, ei ihan vielä joulua !!!


Näin tuli käytyä messuilla, kiva päivä, mukavaa oli vaikka yksin olin liikkeellä.
Siitä on se hyöty, saa kävellä ja kattella mitä tykkää, käydä kahvilla, aikataulu
on juuri sellainen kuin itse haluaa.


8 kommenttia:

  1. Yksin on tosiaan välillä ihan kiva messuilla ja käydä ostoksillakin. Valotaulu on todella kaunis ja ei ollut pahan hintainen ollenkaan.
    Ihanaa viikonloppua sinulle Tuija <3

    VastaaPoista
  2. Valotaulu on hieno, eikä todellakaan maksanut paljoa. Niistä on ilmeisesti tulossa isompikin hitti, kun olen nähnyt juttuja useammassa paikassa.
    Käsityömessuilla näkee aina paljon houkutuksia. On hyvä tehdä ostoslista, ettei tee turhia ostoksia. Kaikkiin ihanuuksiin hurahtaa niin helposti, vaikka ei olisi tarvettakaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin ajattelen että valotaulut tulevat muotiin. Niitä näin jo viimevuonna. Monet tekivät itse mm. Vallilan kankaista.

      Poista
  3. Käsityömessut/kädentaidon messut ovat taatusti mielenkiintoiset ja niin, täynnä houkutuksia, mutta tosi hyvä ajatus tehdä vähän muistiinpanoja mitkä osastot ovat ne itselle mieluisimmat ja käydä ainakin ne tarjonnasta katsastamassa.Itse usein eri tapahtumissa myös mietin; miten soveliasta on kuvata, se voisi olla selvästi kerrottu jo heti tuloaulassa.Valotaulut ovat varmasti nouseva trendi, niitä on tosiaankin jo jonkun aikaa näkynyt.

    VastaaPoista
  4. Minäkin olen samaa mieltä noista valotauluista.
    Valokuvakieltoa en nähnyt, voi olla että olis saanut kuvata.

    VastaaPoista
  5. Olipa kiva piipahtaa messuilla kuviesi mukana. Kivoja ostoksia teit. Tuolta Emmas et mamasilta tilasin juuri pupuvalaisimen. Mukavaa alkavaa viikkoa :)

    VastaaPoista
  6. Olinhan siellä minäkin perjantaina. Mä olin varmaan yhden jälkeen,jos satuit vielä silloin olla siellä. Mä en oikein tiedä mikä mun tuli,mutta olin juuri vasta aloittanut kiertelyn,niin pyörryin. Heräsin lattialta ihmisiä ympärillä auttamassa mua ylös ja kyselemässä sattuiko. No ei pahemmin sattunut. Jos kuulit tai näit tämmösen tapauksen,niin se olin minä. Mä olin aivan shokissa hetken aikaa,mutta niin vain jatkoin kiertelyä sulkemisaikaan asti.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !