Lukijat

torstai 7. maaliskuuta 2019

PUU ON KAATUNUT, AURINKO PAISTAA, KÄSITÖITÄ RIITTÄÄ.






Yhtenä päivänä oli niin mahtava keväinen ilma.
Aurinko paistoi ja ei oikeastaan tuullut yhtään.

Niin minä varustin itseni kävelylenkille Rufuksen kera.







Tällaista metsähommaa on isäntä touhunnut.
Aluksi piti vain kaataa polttopuita, mutta kummasti se suureni.
Nämä viedään sahalle sahattavaksi lankuiksi.....................keväällä !








Meillä on näin vähän lunta. Paikkapaikoin tiellä näkyi jo sorakin.
Mutta nastakengät silti piti olla jalassa.






Kynnöspellot näkyvät, eipä paljon enään moottorikelkkailla.

Toki isäntä haki polttopuita vanhalta puolelta meille moottorikelkan kanssa,
kirkkoreki perässä puita täynnä.....................kyllä kelpaa lämmitellä.



Mulla on yksi kotipusero, ihanaa lämmintä materiaalia, mutta kun hihat ovat vähän
alle kyynärpään. Mua paleltaa näillä ilmoilla käsiä.

Millään en luopuis puserosta, ja päätin tehdä hihoille jatkot.

Onneksi käytiin S:joella, ostin euron lankakerän, josta tein hihalle pidennyksen.







Nyt pitäis tarjeta, vaikka reikiä näkyykin, mutta reikä on täynnä ilmaa.
Eikö se lämmitä kummasti.







Sukkalankaa piti taas ostaa. eihän sitä kotona ole !!!







 Ryppyvarsi sukat ovat tässä vaiheessa, pian on valmis.





 Mutta lapsenlapsi Ykkönen soitti ja pyysi mumman tekemään hänelle 
kouluun villasukat.

Onneksi nämä harmaat langat löytyi kotoa, ja nämä kelpasivat hänelle.
Harmaita sukkia hän pyysikin.

Pitää jättää muut kässät tauolle ja tehdä tytölle sukat,
ne ovat minulle numero eka, siis tärkeysjärjestyksessä.











Toi on jokin uusi malli, mutta en saanut niin selvää mikä on ohjeessa.
Syynä oli se, että silmukoita oli mallissa 14/puikko ja minä laitoin vain 12 s/puikko.
En osannut suunnitella mallia niin tarkkaan, enkä tiedä olisiko se edes onnistunut ???
Ohjeessa ei mainittu millä silmukkamäärällä kuvio on jaollinen.

Tosin molemmat 12 s ja 14 s ovat jaollisia kahdella.



Tein puoliväkisin yhden kortin. Jotenkin en enään niin inspiroidu korttien
tekemiseen.
No olenhan niitä väsäillyt vähemmän ja enemmän yli 10 vuotta.

Toi selkä ei vain tykkään työhuoneen/pöydän edessä olevasta tuolista.
Olen vaihtanut sen toiseen, lisännyt tyynyjä, ottanut pois, ei vain ole selälle hyvä.


Täällä olkkarissa omassa tuolissa, ja läppäri sylissä on hyvä kirjoitella ja
tehdä käsitöitä.
No onhan minulla nytkin kolme erilaista tyynyä selän takana.






Summissa kasasin materiaalit ja tuosta pitäis vääntää kortti.








Tällainen siitä tuli. Noista poika/mies korteista näytti olevan pulaa.

Pianhan on minun vanhemmilla pojilla synttärit, sekä lastenlapsen Kolmosen.

Pitäis vieläkin tehdä muutama poikakortti.


Tämänlaista askaresta mulla on ollut.

Talvilomalaisia ei tullut ketään, kaikki olivat töissä.

Yhtenä päivänä minä kävin lekurilla Y-talossa.

Siinäpä olikin kokopäivätyö, odottaa, ja onneksi lääkärillä oli hyvin
aikaa minulle. 

8 kommenttia:

  1. Ihanat nuo pitkät ryppyvartiset villasukat. Ihana mummu olet kun sukkia kudot lapsenlapsille heti pyynnöstä <3

    VastaaPoista
  2. Minusta on mukavaa,kun lumi sulaa pois,pois ja vihreää tilalle. Kivastikeksit jatkaa puseron hihoja. Sulla on kauniita sukkia tulossa. Mä aina sanon,että mulla on huutava pula langoista,miksi kukaan ei usko.... Tuo poikakortti on upea. Miten aina keksit kaikkia hienouksia korttiisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Intsu, mukavaa kun tykkäsit kortista. Ei enään tahdo tulla inspistä noihin kortteihin.

      Poista
  3. Oi miten ihanan näköiset valkoiset pitkät sukat, olet sinä taitava kutoja! (Tai neuloja kuten nykyään sanotaan)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Carola, olen ihan tavallinen kutoja. En jaksa tehdä kuvio sukkia, siis monella langalla.

      Poista
  4. Toivottelen täällä sinulle hiukan myöhässä ihanaa naistenpäivää🌹🌹ja todellakin nuo valkoiset sukat on hienot!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kristiina kun pidit noista valkoisista sukista.
      Naisten päivä meni siinä kun monet muutkin päivät.

      Poista

Kiitos kommentistasi !