Lukijat

lauantai 9. maaliskuuta 2019

LETTUJA !!!







Innostuin tekemään pikkulettuja.
Isännän maito oli jo muutaman päivän yli sallitun rajan !!

Mutta ei se mitään hapanta ollut, mutta olis voinut ostaa kahvimaidoksi jo
uuden tölkin. Enhän mä sitä muistanut, enkä oikeastaan ajatellutkaan 
maitotölkkiä, kun kävin kaupassa.

Minusta tölkkejä oli useampi jääkaapissa, mutta tällä kertaa silmäni

pettivät, yksi oli tyhjä (muutama lusikallinen maitoa ) toinen olikin mehutölkki.


Siitä lähti mun innostukseni noihin lettuihin.
En malta heittää litraa maitoa pois, tein tosin vain 6 dl taikinan.

Laitoin 3 munaa, voita, sokeria+suolaa, vehnäjauhoja.






En ole aikoihin paistanut lettuja, varsinkaan pieniä sellaisia.


Isäntä on useamman kerran tehnyt vohluja.







Voita tietenkin paistamiseen, mikä sen parempaa.








Muutamia tuli aika tummaksi, ne laitoin isännälle, toi etummainen on minun.
Mä tykkään paksuista ja vaaleista.

Hyvin kävi kaupaksi.



Huomenna lähdemme käymään pojan perheen luona.

Tein Ykköselle ne sukat jotka hän alkuviikosta pyysi tekemään.

Sain kuin sainkin ne valmiiksi, toivottavasti ovat hyvän kokoiset.

Kärjestä jätin päättelemäti, jos vaikka täytyy tehdä pituutta lisää.

Otan puikot+langan mukaan, saan heillä sitten tehdä jatkoa !!!








Sukan päälle tein valepalmikkoa.


Vien miniälleni naistenpäiväkimpun...............mitä nyt vähäsen myöhässä :) :)








14 kommenttia:

  1. Meillä on juuri HerraMies ja Taika neitokainen paistamassa iltapalaksi lettuja, hjamii. On ne vaan herkkuja :) Ihanaa viikonloppua Sinulle <3

    VastaaPoista
  2. Minäkin olen vohveleita tehnyt useammin, mutta kyllähän tässä voisi taas pitkästä aikaa lettusiakin paistella.
    Ihanat tuli noista villasukista <3

    VastaaPoista
  3. Ai, miten alkoikin letut maistua...vaikka olen sellaisessa flunssassa, ettei mikään maistu tai tuoksu. Unohdin muutamat inkiväärishotit aamuisin ja tämä on kai maksu siitä. Pian taas herkutellaan. Jos sitten koittaisi lettupäivä.

    VastaaPoista
  4. Lätyt on niin hyviä, pitäisi itsekin taas tehdä.

    VastaaPoista
  5. Parasta ennen -merkintä on aika viitteellinen. Mies oli tällä viikolla syönyt kakkoskodin jääkaapista jogurtin, jonka päiväys oli ollut 15.2. ja ihan hyvää oli ollut.
    Onko teillä eri maidot kummallakin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo en mä kans oo niin tarkka päivien kohdalla.
      Mä käytän kahviin rasvatonta maitoa, kumpikaan ei juo maitoa.
      Isäntä käyttää laktoositonta maitojuomaa.

      Poista
  6. Pikkuletut ovat parhaita! Ensi lomalla ostan kyllä kunnon valurautaisen lettupannun. Ihania herkkuja!

    VastaaPoista
  7. Minäkin käytän kaikki ruoka-aineet tarkkaan.
    En raski heittää mitään menemään.
    Olen outo eläjä, kun en pidä letuista, vaikka niitä lapsille paistankin.
    Kauniit kukkaset.
    Oikein hyvää vierailua pojan perheen luona!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !