Lukijat

keskiviikko 25. heinäkuuta 2018

HERMOT MENEE !!!!!!!!








Olen tässä muutaman päivän harjoitellut käyttämään uutta
läppäriäni !!!!
APUA multa menee pian hermot............kuulisettepa vain
minun mutinani.
Jep yksin puhelen, kyselen muttei tahdo tulla kommentteja !!!!!!!!!!!!

Mistä lie johtuvan..............tästä alta sylissäni olevasta koneesta.

Sormiliuku homma ei tahdo sujua, nuoli juuttuu kiinni.....
.............mikä vietävän senkin aina liimaa ???

Kuvia olen yrittänyt siirtää vanhasta koneesta tänne.

Juupa juu kuvia on, muttei siten kuin minä haluaisin...mrrrr..mrrr

Tuossapa hommassa juuttuminen ja rullaaminen käy 
hermoillei.............h-e-r-m-o-i-l-l-e !!!!!!!!!!!





Kokeilen jonkun kuvan saada tänne............jep tää pikku herra 3 v. 
kävi nyppäsemässä äitinsä tarhasta keskenkasvuisen porkkanan.
Tuskimpa äitee oli iloinen..................ja mä olen yhtä
keskeneräinen opettelussa  ja yhtä vähänen kuin toi porkkana.


Mitenkä nää kirjaimetkin ovat mukamas vaihtaneet paikkansa
tässä 10 sormijärjestelmässä ???

Ai jaha............numerotkin ovat tuolla kirjainten ylhäällä,
ei oikealla sivulla kuten vanhassa.
No tuohan selittää kaiken virhelyönnin.
No ainut hyvä on kirjain J...........joka ei ole enää pystyssä,
kuten vanhassa, ja toimii pienellä napautuksella.

Eikä tartte painaa hampaat hirvessä...........naama punaisena.


Mä ajattelin kirjoittaa teille meidän kesälomasta,
no tottahan toki eläkeläisillä on lomia.

On lyhyttä, keskipitkää, kokopitkää, tooooooooosipitkää !!!!

Siitäpä vaan valitsemaan.


Kokeilenko löydänkö jonkun kuvan.......







Yhtä jännää kuin pojilla silloin jokus pienenä, kun onkivapa
pysyi juuri ja juuri käsissä.
Niin mua jännittää kans, kädet hiestä märkänä,  suu supussa,

 

 Mun on pakko taas ottaa tähän jokin kuva, jos vaikka 
löytyis vähän tuoreempi.








Yhtä kuuma on kuin ton luukun takana.










Mistä arvasitte, että aion lähteä pyöräilemään,
ja ei kuin polskuttelemaan järvelle.

Eilen oli kumman vilpoista vettä, joku tuumi veden lämpötilan
muuttuneen, kun yöllä oli vain 16 astetta lämmintä.

Voinee hyvinkin pitää paikkansa..............joka tapauksessa
se oli viileää ainakin, jos vertaa sunnuntaihin.


Mä en tiedä koska mä opin panemaan nuo kuvat 
kuten vanhassa koneessa oli.
Kansio, sen nimi, päivä&vuosi !!!!!!

Vai onko tää nykyaikaa, koneet kehittyy, mutta mä en :(:(

Enpä tiedä mitenkä onnistuu kuvan siirto puhelimesta ??

Se nyt tästä vielä puuttuu.................harjoitusta......harjoitusta !!!








Eipä toi tiiliseinäkään minkään ammattilaisen tekemä ole !!

Yritetty vain tehdä hienommaksi ton kristallilampetin kanssa.

Kattokaa ny, tummaa tiiltä, isoja, pieniä, ja mitkä välirappaukset !


Mitenkä mä peittelisin teille tätä tietämättömyyttäni ?????



No jaa haempas teille taas yhden kuvan,
uskotte että nää nyt jotenkin onnistuu multa:









On muuten ihan järkyttävän näköinen meidän vanha auto/katosrakennelma.
Mutta on HIRMUISESTI muuttunut.
No teidän vain pitää uskoa minua, ton tallin suhteen ja
mun koneen käytön.
Vaikka ei kuvaa ole mun touhuilustani eikä melkein 100 % val-
miista tallista, uskottava vain minun puhuvan totta :) :)

Isäntä tuumaili tossa vierellä, kun kyselin mitenkä saan tehtyä
kansioita kuville.
Se pyöritti vain päätänsä............en oo räpeltänyt sitä konetta 
yhtään.
No eipä näytä sieltä tulevan mitään apuja.
Ilmankos lahjoitti mulle tän koneen, muutaman ajan kuluttua
kun oli ostanut.









Opeteltava vain kiltisti kuten Nelma pentuna.
On muuten nyt tosi fiksu 1 v. neiti Nelmanen.

Voisko musta sanoa.........fiksu likka oppimaan ??

Nyt kun kirjoitan tätä teille........mitenkä toi rullaus nyt
pelittää noin hyvin ??
Eikä nuoli ole liimaantunut paikoilleen.
Tulee mukanani yhtä kilti kuin Nelmakin.








Pilvet seilaavat taivaalla............ja mun ajatukseni näiden näppäimien
takana...........pääsispä kattomaan mitenkä ne on laitettu sinne ??

Ei vaiskaan, sitten vasta tää rullaati jumittuisi, nuolta ei 
näkyis missään.

Kyllä mä kehuja annan koneelle, kiva ja kevyt kirjoittaa.
Nyt rupiaa oikeat kohdatkin löytymään sormille.
Mutta paljon näppäimiä joista en tiedä hönkäsen pöläystä!!!

Jotenka ei kuin opiskelemaan lisää, ja illalla veteen
jäähylle, pyörällä kotiin, että pääsee taas jäähylle suihkuun.









Linnahaaveilua !!!!!!!!!!!! Haaveilua oppineesta rouvasta !

Muuten äsken huomasin, tää kone on melko herkkähipiäinen,
sitä ei saa kovin lujaa naputella eikä vieritellä !!

Tää on melkein kuin hipaisupuhelin=älykänny.

Joo mä lupaan rullaattaa kevyemmin, et pysyis järki mulla
tallessa ja kone yhteistyössä mun kanssani.


 

10 kommenttia:

  1. Tekniikka kehittyy ja muuttuu nykyisin niin hurjaa vauhtia, ettei perässä tahdo pysyä. Tänään juuri autoin ystävääni, joka oli ostanut uuden älykännykän. Itselläni on samainen puhelin, mutta kaksi vuotta vanhempi ja siinä ajassa moni toiminto oli muuttunut. Aikanaan manailin tietokoneen kanssa jotain toimintoa, jolloin tyttäreni sanoi, että "painele niitä nappuloita, ei se räjähdä ja sillä tavoin opit uusia asioita". Oppii sitä niinkin, mutta joskus olisi mukavaa, jos joku neuvoisi perusteellisesti, eikä kaikkea tarvitsisi opetella kantapään kautta.

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä uuden koneen opetteluun. Kivoja kuvamuistojahan sinä löysit tähän postaukseen.
    Mukavaa loppuviikkoa Tuija <3

    VastaaPoista
  3. Oppiminen, kuulemma, pitää aivot joustavina,nuorekkaina. Tätähän tämä nykytekniikka on,käyttäjäystävällistä?

    VastaaPoista
  4. On aina kova työ opetella uusien koneiden käyttöä...tsemppiä sinulle..:))

    VastaaPoista
  5. Uuden oppinenb on koukuttavaa, kun hoksaa jotain ja osaakin yhtäkkiä, jee! Olen hyvä! ... eli ei muuta kuin harjoitusta ja rippunen kärsivällisyyttä, kyllä tuo jo näytti ihan oikealta, lopputulos!

    VastaaPoista
  6. Sä paapatat uusien härpäkkeiden äärellä ihan yhtä kiivaasti kuin mäkin :-D

    VastaaPoista
  7. Hauskasti kirjoitettu juttu Tuijan oppityttö-päivistä. Luotan sinuun tässäkin asiassa, kuten luotin pyörällä ajon suhteenkin. Otat koneen vielä täydellisesti haltuusi.
    Tässä sinun tekstissä paljastuu yksi syy, miksi pelkään vanhojen laitteiden sanovan itsensä irti. Jos vaikka vielä raskisin ostaa uuden, en takuulla oppisi sitä ikänäni käyttämään.
    Kaikkea kaunista kesäpäiviisi!

    VastaaPoista
  8. Uuden opettelussa menee aina aikaa ja näillä kymmenillä enemmän kuin ennen... Tsemppiä! Millainen läppäri sinulla on? Minulla on ollut iPad kohta neljä vuotta ja tänä keväänä perin esikoiselta iPhonen. Kuvat ja muut siirtyvät hyvin kätevästi laitteesta toiseen.

    VastaaPoista
  9. Harjoitus tekee mestarin ja kohta käsittelet konettasi kuin vettä vaan. Aurinkoista viikonloppua Tuija <3

    VastaaPoista
  10. Voi kuule, sama tunne oli minulla kun koetin tytön läppäriä käyttää. En käytä toista kertaa on niin vaikeaa. minulla on pöytäkone ja niin rakastan tätä vanhan aikasta tapaa! Kone on vain pari vuotta vanha ja tehokas, mutta ei nuoret enää ottaisi pöytäkonetta. Mutta minä tykkään!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !