Lukijat

tiistai 25. huhtikuuta 2017

EI SE MIKÄÄN HUTI OLLUTKAAN.









Tässä jokin aikaa sitten päättelin että mä olin mainonnan uhri.

Nyt voinkin sanoa etten sitä oikeastaan ollutkaan.

Vaan kun opetteli käyttää, se onkin aika hyvä vempain !!!

Tästä on siis kysymys:








Olen sitä vain sinnikkäästi opetellut käyttää.
Joka kerta tulee parempi tulos, ja tosi nopsaa saa kulmakarvat kyytiä
Tosin jos olen oikein tarkka, käytän vielä pinsettejä muutaman
tumman pisteen kohdalla.

Voi olla ettei niitä näkyis, mutta kun katselen suurennetun peilin
ja hyvän valon takaa, näen itse ne.



Tilasin taas kerran lankoja Adlibris nettikaupasta.
Olen joskus tilannut sieltä pari kirjaa, ja olin ihan hämmästynyt,
kun  Facessa oli mainos ja linkki tuohon kauppaan.











Siellä myytiin lankoja ja vähän kaiken moista muutakin.

Nämä olisi tullut ilman postikuluja, niin ne mainostivat, mutta kun meillä ei täällä ole R-kioskia.

En tiedä olisko tullut kaupassa olevaan postiin ilman kuluja??
Niitä kun mainostettin, sen kirjan kohdalla ei tullut muita maksuja,
tuotiin kotiin asti.

Näistä langoista kun tuli kuitenkin sen verran iso paketti, ei postilootaan olis mahtunut, niin maksoin muistaakseni 2,90.



Tässä vähän lähempää langoista kuvaa:











Nämä olivat Turkkilaista lankaa. 100 g keriä, jotenka ostin jokaista
kaksi, 75 % villaa 25 % Polyamidia.......kirjoitinko oikein :)


Siinä oli pesuohjeessa 30 astetta. En tiedä kestäiskö 40 asteen ?

Jotenkin muistan että 7.veikkaa olis toi koostumus, tää on vähäsen paksumpaa lankaa.

Mutta meinaan kutoa n:o 3. puikoilla kuten 7. veikkaakin.


Olen aikoinani ostanut Turkista samanmoista lankaa.
Ei muuten kannata sieltä asti tuoda itse lankoja, kun täällä saa 
samaan hintaan.


Me täällä vielä jonkin verran köhimme ja äänikin on vielä jotenkin 
tukkoinen.

Tosin tänään käsin vesijumpassa, eikä ainakaan pahalle tunnu.
Päinvastoin teki hyvää jumpata jalkoja, käsiä sekä koko kroppaa.


Ostimme tällaista terveysjuomaa, pitäis auttaa yskimiseen sekä muutenkin flunssaiseen oloon.















Tämä pullo on valmista inkiväärijuomaa.
Mutta kyllä mun oli pakko lantrata tätä reilusti vedellä.
Otti niin älyttömästi kipeetä kurkkuun.


Luontaiskaupan: Punnitse ja Säästä, myyjä usutti meidät vielä
ostamaan tämänkin pullon.









Tässä on varmasti melkein pommi tuolla pullon sisällä.
Se kyllä räjäyttää mun kurkkuni paikaltaan pois.








Tässä on inkivääriä oikein kunnolla, ja tän pitää lantrata.
Kuinkahan paljon mun pitää laittaa vettä ????



Kyllähän tällaisia juomia tarvitaan, kun toi kevät ei meinaa
meillä edetä ollenkaan.

Pitkin päivää on lunta satanut sakeana, ja tosi kylmä tuuli 
kaikenlisäksi puhaltanut.

Isäntä vaihtoi kesärenkaat, pakkohan ne oli laittaa.....laki vaatii !!

Onneksi toi lumi ei ainakaan ole vielä jäänyt maahan asti,
sen verran on lämpöisen puolella, että sulaa isot hiutaleet samantien.










Saihan Rufuskin jotakin uutta........













Rufukselle sopis melkein paremmin sininen bling, bling-kaularemmi.
Mutta jos se sitten olis tän kanssa vähän pelättävämmän näköinen :)

Voin kyllä sanoa, eipä oo, kun remmiä ei tuolta karvojen seasta oikein 
näy ollenkaan :)

Tämä kaulapanta on kivan kevyt ja säädettävä.
Meillä oli edellinen liian paksua nahkaa, vähän jäykän oloinen.








Oletteko koskaan ostanut tätä rasvaa. Kehäkukkavoidetta:







Mä käytän vallan huulirasvana, isäntä laitta käsiinsä kun menee nukkumaan.

Sillä oli kämmenen sisäpuolella ja sormissa sellaista valkoisia
pienen pieniä täpliä. Ne tavallaan aukes ja suurenivat, mutta ei 
mitään märkivää olleet, päin vastoin kuivat.

Se kävi lekurilla, eikä ne rasvat auttaneet mitään.

Tätä rasvaa myydään ihan melkein joka marketissa, Seinäjoella ei

joka paikassa.

Eikä ole hinnalla pilattu, olisko ollut n. 3 ekua.

Mun on pakko rasvata huuleni, kun ovat niin kuivat, tää pysyy hyvin.
On aika rasvaista, ihan niinkuin vaseliini, mutta parempi käytännössä.


Mä laitan pienen pieniin mataliin purkkeihin, kun joka laukussa on oltava omansa.















Anopinhammas kukkani on muuttunut melkein anopinkieleksi.

Jotenka ei mulla ihan kaikki kukat ole kuolleet.








Orkidea lykkää uutta kukanoksaa ja vihreää lehteä !!!
Jeee hyvä minä !!!!










Voi vitsi nyt unohdin tän kukan nimen ??? voi, voi mun päätäni ja
kukan tuntemista.

Tämän olen ottanut joskus emokasvin juurelta, ja on ollut useita vuosia 
ilman kukkaa.

Mutta nyt näyttää lykkäävän uutta lehteä, jospa se yllättäis
mun ja kukkis.
Tässä on oranssi kukat. Emokasvi kukki kerran neljällä oksalla,
ja joka oksassa oli kuusikukkaa.


NYT MÄ MUISTIN.............Kliivia oli kukan nimi !!!


Harmi vain kun mulla ei ole siitä kuvaa, kun emokasvi oli komeimillaan.

Olen kuullut jälkeenpäin ettei kuki moneen vuoteen, jos ottaa poikasen
ruukusta pois laittaen uuteen.

Jos ton joskus saan kukkimaan, niin saa olla tossa purkissa
niin kauan kuin elää.



Tästä tuli hyvänolon postaus.
Kaikki tuottavat hyvää oloa.
Teille kaikille myöskin hyvää oloa ja odotetaan sitä kevättä
yhdessä, kyllä se sieltä tulee !!



 





 

11 kommenttia:

  1. Kyllä tuli hymä mieli tekstiä lukiessasi <3
    Inkiväärijuoma on tuttua, käytän paljon teen maustamiseenja ruuanlaitossa. Yksistään en ole juonut.

    Kaunnita lankoja olet tilannut. Itselläni on lankojen ostokielto, koska lankoja on ihan liikaa. Yritän tuhota niitä hyvää vauhtia :)

    Todellakin sitä kevättä odotellessa...
    Karkoittakaahan se flunssa pois <3

    VastaaPoista
  2. Tuo kehäkukkavoide on parasta myös kuiviin kantapäihin. Ja edullinen. Rufus sai tosi hienon kaulapannan.

    VastaaPoista
  3. Inkiväärijuoma on oikeasti todella tehokasta, vaikkakin vahvaa. Puhdistaa myös elimistön epäpuhtauksia.
    Ihanaa tiistaita Tuija ❤️

    VastaaPoista
  4. Minullakin on kliivia, pelastin sen entisen työpaikkani kompostista, se oli jo silloin vuosia vanha ja nyt minullakin se ollut yli 15 vuotta, pari kertaa on kukkinut. Sitkeä kasvi. Tiedätkö, en rasvaa koskaan ihoani vaikka saunon joka ilta, joskus laitan poskiin Niveaa puuterin alle.

    VastaaPoista
  5. Toivottavasti flunssa helpottaa jo!
    Mulla on äidiltä saatu anopinkieli vielä hengissä. Olne saanut sen 1972 tai -73 ja äitikin on ollut pois tästä maailmasta jo 30 vuotta. Eli kukka on mulle aivan aarre ja ihme kumma elossa.
    Mukavaa viikon jatkoa!

    VastaaPoista
  6. Kevättä odotellaan täälläkin, kovin on kaikkea muuta ilmojen puolesta.

    VastaaPoista
  7. Kevättä odotellaan täälläkin, kovin on kaikkea muuta ilmojen puolesta.

    VastaaPoista
  8. Inkiväärijuomaa en olekaan vielä kokeillut ja voi olla, etten pidä kiirettä kokeilussa. Sen verran eksoottisen kuuloista juomaa. Minäkin olen tilannut Adlibrikseltä lankoja, on se niin helppoa.

    VastaaPoista
  9. Hyvät vinkit: kulmakarvaleikkuri toimii sittenkin ja Adlibriksestä saa lankaa. Täytyypä harkita molempia! :-)

    VastaaPoista
  10. Kivan näköisiä lankoja olet ostanut :) Tuo inkiväärijuoma onkin ihan uusi juttu, pitäisi kokeilla seuraavan kerran kun flunssa iskee...Mukavaa keskiviikkoa :)

    VastaaPoista
  11. Kiitos Tuija hyvän mielen postauksesta. On mukavaa lukea, ettei kulmakarvatrimmeri ollutkaan turha ostos. Minä luin jonkun toisenkin blogista, että Adlibris myy myös lankoja. Hyvät värit noissa sinun tilaamissasi. Inkiväärijuomasta en ole kuullutkaan. Mukavaa viikon jatkoa.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !