Lukijat

tiistai 28. heinäkuuta 2015

EI YHTÄÄN ENEMPÄÄ KIITOS !!!

Olen ihan kurkkua myöden täynnä !!!!!!!!!!!!!

No en tietenkään teitä......vaan mansikoiden säilömistä.
Isäntä ne on mulle kaikki noukkinut, minulle jäänyt perkaus ja pakastus.

Tänäänkin se toi parisangollista mansikoita, niistä tuli n. 7 l. puhtaana pakkaseen.

Mutta kun noita pussukoita on tullut vaikka millä mitalla.

Pojalle annoin 12 litran pussia ja vielä isä noukki hänelle sangollisen kotiin viemiseksi.

Mulla on ainakin 35 litraa pakkasessa. Isännyys muistutti mua että niitä pitää ottaa sieltä pakkasesta talvella pois ja ruvetaan syömään puuron kanssa.

No mun vikahan kun noita vanhojakin oli jäänyt kolme ostoskassillista viime vuodelta.

Yhden annoin kaverilleni ilmaiseksi, muutama pussukka tuli syötyä ennekuin uudet tulivat.

No minä taidan tehdä punaviinimarjojen kanssa mehua niista. Tulee muuten tosi hyvää mehua.

Pakkailin tuossa vaunua ja vieläkin pitää aamulla kantaa sinne jotakin tavaraa, ennenkuin karavaanarit voivat lähteä matkaan.

Ilmat eivät ole kyllä kovin suotuisia, mutta kun ei satais niin muuten on ihan hyvä.
Liian kuumakin on ahdistava matkustaa autolla, kylmäpuhallus kun tahtoo jäykistää niskat ja isännälle tulee kurkku kipeeksi. Pidän välillä aina päällä sitä, kun multa tahtoo loppua happi :) :)

Olen tuossa plarannut netistä matkoja jonnekin lämpöiseen maahan, luultavasti vasta marraskuulla.

Katsotaan saanko isännyyden puhuttua ympäri, jotenkin se on ikäänkuin valmis  lupaamaan, mutta miettii vielä :D :D

Kohta alkaa koulut ja on niin outoa kun meidän lapsenlapsista jo kaksi lähtee koulutielle, ekalle ja tokalle. Pojat vielä saavat odottaa muutaman vuoden.

Niin muuten otan käsityön mukaani, jospa tulisi kudotuksi jonkin matkaa sukkaa.

Jospa lähtis nukkumaan kellokin jo näyttää melkein yhtä yöllä........eikä kuulu sateen ropinaa.

2 kommenttia:

  1. täälläpäin mansikkasato on vasta alkamassa ja kauhulla odotan perkuutalkoita. huh

    VastaaPoista
  2. Kiva lukea sinun kertomaasi, tuntuu niin elävältä.
    Marjoja olen pakastanut minäkin mansikkaa ja mustikkaa jota onkin ihan muillekin antaa. Hienoa kun kortteilet ja puhut kivasti pikkuisista koululaisista.
    Meilläkin aloittaa lapsenlapsi toisen luokan. Muistelen vieläkin ,kun ihan itsessä kuin " tutustuin sinuun".ja muutama muukin on on jäänyt mieleen. Katselen usein sivujasi vaikka kommentit jääkin kirjoittamatta.En ole paljonkaan blogiani täyttänyt jotenkin se on vaan jäänyt.Puhu vaan kovasti isännälle kyllä hän varmaan lähtee matkalle pitää sinua vaan jännityksessä.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !