Lukijat

perjantai 7. heinäkuuta 2017

MATKA JATKUKOON KOHTI IHANUUTTA !!









Pidän lupaukseni ja kerron mihinkä olimme matkalla ???


Kyllä minä odotin kovasti näkeväni tätä uutta perhekuntamme
jäsentä.....................sillä on neljä tassua :) :)


Jotenka ei ole kysymys vauvasta...............siis vauvasta toki, mutta
ei lapsesta............vaan koiravauvasta.


Paljon olen nähnyt kuvia Instassa, sillä on omat sivut, kiva on seurata
sen elämää.



Saanko esitellä: tässä on uusi nelijalkainen kaverimme, Nelma.








Nelma on labrarodinnoutaja = labbis. Meilläkin on ollut labbis,
musta, tosi viisas ja kiltti.

Nelmastakin tulee varmasti viisas ja kiltti, hurmasi ainakin meidät
heti.








Tottakai Nelma sai meiltä tuliaiseksi lelun, josta näkyy vain
toi sininen naru.
Isännän jalat olivat kyllä paljon mielenkiintoisemmat.

Puhtaat sukat haisivat varmasti Rufukselta, ei pelkät varpaat olisi
voineet olla noin kiinnostavat.







Koko olkkari oli sisustettu ihan Nelmaa varten. Mattoja oli tuotu lisää,
kun tassut tahtoivat liusua alta pois.
Tässä maistellaan luuta, no eihän se kovin kauan kiinnostanut..........
................kun taas oli näkyvissä jotain mukamas uutta !!!







Ai tämäkö on Nelman uuden kaverin Rufuksen rettu.
Annan siihen omat hajut, saapi sitten se pikku karvaturri haistella,
olenko minä isompi = isäntä= emäntä ????



Plääh........ei kiinnosta mokoma rettu mua enään............
...................jaha kukas tuolla on ??? 


................isäntä ja luu ................jeeeeeeeee !!!!






Vitsi kun on laitettu portit tonne keittiöön..........mä haluaisin käydä
sielläkin.
Miksi muut menivät kahville eivätkä ottaneet mua mukaan.

No toisaalta hyvä.........kahvi vois kipristellä vatsassani, paras
tyytyä omiin ruokiin.








Olen hyvä vartioimaan omaa ruokapaikkaani.............pian sinne tulee
muutakin kuin vain toi vesikippo.








Mä menen piiloon, huomaako kukaan minua ???

Kaikki neljän ihmisen silmäparit seuraavat minua kuin hai laivaa.


Minussa on varmasti jotakin kuningaallista, olen minä niin tärkeä
noille vieraille, jotka tulivat minua katsomaan.








Spiraaliruokakippo............on aika kiinnostava.
Ruokanappulat pitää kierrättää määrättyyn suuntaan, sitten se tulee pois ja Nelma saa sen syödä.

Välillä  vekkuli kierrätti yhtä nappulaa ekaan mutkaan, käännös
ja taas samaa reittiä takaisin............höh, höh, ei tullut ruokanappula
suuhun..................jassoo mennään toiseen suuntaan, nuuh nuuh ...
selvästi ruuan hajua..................jes, nyt mä sain sen, nami maiskis. 


Tämä antaa koiralle pitkää vietäriä, hajuaisti ja kieli kehittyvät yhdessä.

Minun mielestäni tosi hyvä ja kehittävä systeemi.
Niin Nelma sai kaikki nappulat suuhunsa, hyvä Nelma !!!!








Jes, jes...........sieltä isäntä tulee ruokakippo kädessään.............no
miksei se jo tule............mulla on kova nälkä...............katsokaa osaan
seisoa porttia vasten ja odottaa !!!!!!!!!

Koskahan toi portti on liian matala, Nelman yksi hyppy ja pian se
on keittiössä...........eteisessä...............olkkarissa...........ja muissakin
huoneissa, jos ne eivät ole kiinni.

Teki Nelma mulle jäljen käsivarteeni. Olin ihan rauhassa, käteni roikkui
sohvan käsinojan ulkopuolella.
Yksi hyppy ylös.............sitten alas.............auts käsivarteeni tuli
palkeenkieli.
Ei kuin puhdistamaan sitä ja laastaria päälle.

 Nelmalla ovat vielä vauvahampaat.............terävät ja piikkiset.


Kello kävi nopsaan, kun kuitenkin aioimme kotiin nukkumaan,
oli meidän pakko lähteä ajelemaan.

Nelma jäi isäntäpariskunnan kanssa kotiin, odottamaan kyläilyreissua
meille, katsomaan Rufusta.

Mitenkähän ne sopeutuvat toisiinsa, onko murinaa..........purentaa.....
vai iloista takaa-ajoa. ???







Matka kohti kotia..........välillä oli pilviä, kirkasta taivastakin näkyi.







Olipa välillä vähän isompi järvi, kylmän näköistä vettä !!!







Mä leikein välillä peltipoliisia, ei tainnut rekka ajaa ylinopeutta :) :)








Välillä näkyi kalliota tien reunassa, kiva ajella näin valoisana aikana,
kun näki hyvin maisemia.







Vesimaisema auton ikkunasta katsottuna, hr, hr  yhtä kylmän näköistä
kuin edellinen järvi, eipä tehnyt mieli uimaan.







Pikkuhiljaa aurinko laski ja kilometrit vähenivät ja pian olimme koto-
pihassa, ostokset kannettiin sisälle.

Huh huh kylläpä väsytti ..............nopsaan pesulle ja minäkin
olin kypsä sänkyyn fällyjen alle ja ei muuta kuin 
nukkumattia tapaamaan.
Se olikin melkein heti peiton alla mua vastassa..............mukava
päivä..........paljon tuli nähtyä..............erityisesti jäin kaipaamaan
pientä Nelmaa. 

Onneksi aamuyöstä mönki sänkyyni meidän oma karvapallo 💗💗



p.s. Muuten kirjoitan tätä juttua olkkarissamme..............siis ikkunapokat maalattu, siivottu ja puhdasta on.

Meillä on ihanan valoisaa, paljon valkoinen väri tekee ihmeitä.
Varsinkin kun on kyseessä iso ikkuna........nautin/nautimme 💏 💕

12 kommenttia:

  1. KOiranpennut ovat aina niin suloisia ja aikaansaavia :)
    Ihana karvatassu <3

    VastaaPoista
  2. Suloinen Nelma!
    Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
  3. Olen koiraihmisiä, meillä on ollut myös labbis, sekä kultsi, mutta nykyään koiraa ei voi ottaa, perheenjäsenen allergian takia. Hurmaava pentu!!

    VastaaPoista
  4. Ihanan suloinen uusi tulokas teidän sukuun on saatu. Hauvavauvat on niin ihania ❤️
    Mukavaa viikonloppua Tuija ❤️

    VastaaPoista
  5. Ihana Nelma. Koiranpennut on niin suloisia ja touhukkaita.
    Hyvää viikonloppua! :)

    VastaaPoista
  6. EIII...aivan ihana pentu. Voi, olisipa Mindikin vielä noin pikkuinen.

    VastaaPoista
  7. Onnea uudesta perheenjäsenestä 😊

    VastaaPoista
  8. Ihana söpöläinen uusi perheenjäsen <3 rapsutuksia ja ihanaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
  9. Minä luulin, että Rufus saa uuden kaverin ja tulee sinun kotiin. Ihana koira silti, onnea kaikille.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !