Lukijat

lauantai 16. marraskuuta 2013

ONKOHAN TÄMÄ NYT SITÄ LUOVAA TAUKOA ????

Kylläpäs on pitkä aika kun viimeksi olen käynyt blogissani, nyt jo marraskuukin on puolessa välissä.

Mitähän olen oiken touhuillut???? sitäpä kysyn itseltäni.

Joulukortteja en ole enään tässä kuussa tehnyt, mutta olen yrittänyt täyttää pukipussia käsitöilläni.
No aika vähän sinne pussiin on kertynyt, aikaa vain on mennyt !!

Tosin olen taas rotunut molempia olkapäitäni, kenties ovat taas kiukkuisa minulle tuosta kutomisesta.

Tietenkin Söör Migren on myöskin vieraillut luonani, ja jos ei aivan ole päässyt pääni sisälle, niin sitten on Fröken Pääsärky iskenyt !!!!

Noitten olkapäitten takia olen myös nukkunut huonosti, uni on ollut sellaista horteista.

Onneksi on vähäsen helpottanut, kävin hierojalla, sekä jumpannut tehokkaasti joka päivä tai ainakin melkein, niin vesijumpassakin joka tiistai.

En ole ihan varma menenkö ensi tiistaina, mulla olis hyvää aikaa lähteä jouluostoksille, kun isäntä menee jo klo 10 töihin ja on 22 asti.

Torstaina kävimme yhdessä viettämässä isännän 63 v. päiviä S:joella. Käytiin syömässä, oli hyvät ruuat+jäkkärit. Maha oli vielä illallakin pumpullaan, ettei mitään tehnyt mieli naahia.

Kävimme muutamassa kaupassa, pakolliset ostokset, mutta mähän olisin ollut vähän pidempään, katsellen joulutavaroita. Vaikken niitä yhtään tarvitse ostaa lisää omissa kaapeissa on kyllä tuikkukippoja yllinkyllin !!!!

Mun selkä kesti jotenkin kaupassa olemisen, mutta nyt vaihteeksi isännän selkä väsyi, että lähti jo autoon istumaan.

Voivotteli vielä kotona, johonka minä tuumailin, kerran vuodessa sulla on vain synttärit :)
Hän tuumasi että sais olla korkeintaan kolmen vuoden välein.

Pitänee kronata noita kaappeja, mitä sieltä vois viedä Lähetystori-Kirppikselle.
Niin sitten vois ostaa hyvällä omalla tunnolla uusia :) :)  !!!!!

Lankoja tarttui taas matkaan, niitäkin on monen lapasen ja sukan edestä kotona.
Yhden huivin tein varmasti neljännen kerran uusiksi, eka kerta liian kapea, toka kerta taas liian kapea, kolmas kerta sama juttu, neljännen kerran kun kudoin sitä, päätin jos ei tuu hyvä vien isännän siskolle ja kutokoon se mulle paremman.
No omasta mielestäni sain nyt hyvän leveyden  siihen, eikä tullut liian lyhytkään. Tolla langalla tahtoo olla se taipumus että venyyyyyyy !!!!!!!

NELJÄÄN KERTAAN TEHTY HUIVI :)

Uudesta langasta aloitin tekemään tällaista huivia:
Mulla ei ole vielä  tuosta langasta huivia, tykkään noista pallukoista tuossa langan sivulla.

Pukin pussin täyttettä, tietenkin sukkia, ja lisää teen, mutta nyt koko on jo huomattavasti isompi. En taida ehtiä jokaiselle niitä tekemään, annanpa sitten ensi vuonna.




Isäntä on vaihtanut molemmat ulko-ovet uusiksi. Etuoven verantaa tekee paraikaa uusiksi, tulee pieniä muutoksia. Mulla on kaikki ulkojutut pitkin seinustaa, kädet syyhyävät koska saan mennä tekemään uusia asetelmia.

Jospa lähtis vielä hetkeksi pihalle vaikka suunnittelemaan uusia asetelmia. Vielä ei voi täysin pikkuverantaa laittaa kuntoon, kun oven pielet ovat vielä tekemäti.
Tulee niin aikaisin pimeetä, ettei sitä työaikaa kovin montaa tuntia ole.

Huomenna suuntaamme autonnokan kohti Vaasaa vanhemman pojan perheen luokse. Kenties  näemme keskimmäisen pojan perheen myös siellä.




1 kommentti:

Kiitos kommentistasi !