Lukijat

maanantai 10. helmikuuta 2020

MIKSEI TÄÄ MILLÄÄN VALMISTU ?





Kyllä täytyy olla saamaton !!!! Onkohan teillä ollut tän  tyyppistä oloa ??

Mä olen kutonut tätä sukkaa vuoden alusta, eikä se millään valmistu ? Missähän syy ??






Mä olen sitä mieltä, ettei mussa ainakaan vika ole !!??

Mulla ei ole oikein kohdetta tälle sukalle. Itselle meinasin ns. paremmiksi sukiksi, mut
kun sekään ei oikein nappaa !!

Lisää lankaakin piti ostaa.............miesten sukkia varten.............niinkuin ei sitä olis kotona.








Noista ylimmistä teen miehille sukkia, alimmasta teen tytölle, huomasin että se onkin Polkka lankaa,
eikä 7.veikkaa. No ei haittaa, luulisin sen olen yhtä vahvaa.


Päätin kuitenkin oikein repäistä tänään....................minä innostuin leipomaan.

No niitä samoja, omppupiirakkaa sekä vielä mustikkapiirakkaa.

Ei mulla kovin paljon mustikoita pakkasessa ole. Riittää mitä riittää.






Tein ihan samalla ohjeella kuin ennenkin, mitä sitä muuttamaan, hyvää tuli.



Mansikoita on senkin edestä pakkasessa, eikuin sulamaan huomiselle puurolle.



       


Illemmalla kun ovat vähän vielä sulaneet, teen tehosekoittajalla niistä ns. sorpittia.
Ne on aamulla melko kankiaa sosetta. Kun ei päästä tyystin sulamaan, niin ei tule mehua niin
paljon.



             


Tällaista tällä kerralla, pientä puuhastelua ja tietenkin herkuttelua.

Lumet ovat melkein kaikki lähteneet, vettä satoi kunnolla, lämpötila on pihalla +5 astetta.

Isäntä ehti hiihtelemään seitsemänä päivänä, ja taisi sitten loppua siihen.
Ei ole hiihtokelit täällä päin olleet häävejä.

Talvi tuli, talvi meni, tuli, meni ja tuota rataa on ollut koko keskitalvi.

                                                             

9 kommenttia:

  1. Sinä saamaton? Siihen en usko. Tuo kaunis malli vaatii keskittymistä.
    Olenko tuntenut itseni saamattomaksi? Tosi usein - valitettavasti!
    Saamattomat eivät Tuija myöskään pyöräytä tuollaisia herkullisia piirakoita.
    Oikein hyvää tätä viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kaija, mutta nyt kyllä tuntuu ettei mikään valmistu.
      Onneksi leivoin eilen nuo piirakat, viime yönnä taas nukkumatti ei tullut mun kanssa sänkyyn. Nyt sitä on kuin jyrän alle jäänyt.

      Poista
  2. Kovin tutulta tuntuu, ettei tahdo valmistua, vaikka toisaalta halua olisi tehdä. Mulla on yhdet ohuet langat, joista oon jo monta kertaa jotain aloittanut ja purkanut. Ja taas näytti innostus hiipuvan. Ehkä siinä on mulla sekin, kun ei ole ihan varma mihin lankakaan riittää. Mutta tuokin tekee sitä, niinkuin sulla, jos oikein tiedä kelle tekee.

    VastaaPoista
  3. Välillä kutominen ei tahdo millään edistyä. Sukista tulee kyllä kauniit, joten toivottavasti jaksat kutoa ne loppuun. Polkka-lanka on vaihteeksi poistunut Novitan tuotannosta. Se on saman vahvuista 7veikan kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tiedosta, polkasta pitää tehdä sen kokoiset kuin tosta yhdest kerästä tulee, kun ovat lopettaneet valmistuksen. Melkein on sukat valmiina, jeee !!

      Poista
  4. Suvi hyvä kuulla että on muitakin joille sukankudin ei valmistu.

    VastaaPoista
  5. Hiljaa hyvää tulee jne.
    Kaunista jälkeä sukassa. Odottelen tässä puhelua ystävältä. Pitäis saada ostettua villasukat 100 v täyttävälle. Itse en viitsi alkaa tekemään, kun pitää saada täydelliset lahjaksi.
    Nams, mustikkapiirakka. Minä leivoin eilen pullaa pitkästä aikaa. Munkkeja, korvapuusteja ja voisilmäpullia.
    Mukavaa iltaa kutimien kanssa.
    >Leena

    VastaaPoista
  6. On kyllä kauniit sukat tulossa. Kyllä kuule tulee välillä stoppi omiinkin juttuihin täällä, joten ymmärrän, miksi jonkin asian valmiiksi saaminen voi viedä aikaa.
    Herkullisen näköinen tuo mustikkapiirakka, nam!
    Ihanaa iltaa sinulle Tuija <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !