Lukijat

perjantai 10. tammikuuta 2020

HYVÄN MATKAA VUOTTA 2020.





Nyt on mennyt vuotta 2020 hyvän matkaa. Mitähän mä olen tehnyt, kun tuntuu ettei ehdi oikein
mitään, en edes tänne blogin puolelle.


No tietenkin mä olen opiskellut, kuten olen sen teille jo monta kertaa sanonut.

Olen opiskellut tekemään ART JOURNAL-KIRJAA.

En tiedä onko oikein vai väärin, mutta kaikkea opinaskeleita olen yrittänyt käyttää.

Olen saanut jo muutaman sivun tehtyä.


Lainaan tän tekstin googlen sivuilta, saatte tästä selvää mistä on kysymys:


Art Journal, toisin sanottuna Artist’s Journal, eli suomennettuna taiteilijan päiväkirja, on nimensä mukaisesti taidetarkoitukseen tarkoitettu kirja, vihko, lehtiö tai muu nide omiin taidemuistiinpanoihin. Tarkoituksena on kääntää perinteinen kirjoitettu päiväkirja visuaaliseen muotoon – esimerkiksi luonnoslehtiöt voi halutessaan myös määritellä jonkinlaisiksi art journaleiksi.


Art journalissa sekoittuu useimmiten perinteinen päiväkirjamainen muoto yhteen piirtämisen, maalaamisen ja kollaasien tekemisen kanssa. Jokainen mahdollinen tekniikka, tyyli, materiaali ja tapa on yleistä art journalissa, ja useimmiten sekatekniikka (mixed media) on art journalistien suosiossa. Varsinaisia sääntöjä ei taidepäiväkirjan pitämisessä ole – sivuja voi siis täyttää joko pelkästään maaleilla, tai esimerkiksi kirjaten omien luonnostensa kautta omaa kehitystä.

Minä en osaa piirtää, jotenka leimaan, kuvia lehdistä, ym. materiaalia.


Tässä on ensimmäinen sivu kirjassani :



Toinen sivu:




Tämä on minun näkemykseni raamatun mukaan.


Kolmas sivu:



tämän tekeminen osui joulun lähelle.


Halusin kokeilla muutakin aiheita, ei siis ihan kuten päiväkirjassa.

Neljäs sivu:





Kait tässä oli kaipuuta kesään.


Viides sivu:







Tässä menin menneisiin aikoihin, vintage tyyliin.






Kuvia ja tekstejä olen keräillyt lehdistä, naisten kuvat olivat käärepaperista.
Ne olivat ohutta, ja sopivat hyvin näihin töihin.

Seuraavat sivut ovat valmistuneet, siitä seuraavalla kerralla.
Lukemisiin, hyvää viikonloppua teille jokaiselle.

9 kommenttia:

  1. No onhan noihin sivuihin selvästi mennyt paljon aikaa. Upeilta näyttävät!
    Ihanaa viikonloppua sinulle Tuija <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva noita sivuja on tehdä, vielä paljon opeteltavaa.
      Hyvää viikonloppua myös sinulle.

      Poista
  2. Jestas minulle aivan uutta tämä, mutta hienoa jälkeä olet saanut. Ja paljon on tämä varmasti vienyt aikaa ja tuumailua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä aika on mennyt näitä sivujen tekemisessä. Jatkan opiskelua.

      Poista
  3. Upeat sivut.
    Olet nähnyt vaivaa niiden tekemiseen.
    Sivut kertovat hienosti sinusta ja siitä mikä on lähellä sydäntäsi.
    Näihin on mukava palata tulevinakin vuosina.
    Hyvää sunnuntaita Tuija!

    VastaaPoista
  4. Upeita sivuja.
    Aikaa on varmaan mennyt suunnitteluun ja toteuttamiseen.
    >Leena L.

    VastaaPoista
  5. Tässäpä mulle nyt oikein selvisi, mitä se tarkalleen on; kuvina tehty taiteilijan päiväkirja:) Hieno!

    VastaaPoista
  6. Et näytä vastaavan lähetettyihin kommentteihin! Kuitenkin kysyisin kohteliaimmin, mistä lähteistä olet opiskellut ART JOURNAL-KIRJAA?
    Parhain terveisin Kirsti!

    VastaaPoista
  7. Onko sinulla kirja ai vihko noiden taideteosten pohjana?

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !