Lukijat

perjantai 9. helmikuuta 2018

SAPPI KIUHUU, HULLUN TOUHUA !!







Meille vanhoillekin joskus välähtää kuten nuorena.

Isäntä toi kaupasta tällaista juttua.............
















Olen maistanut yhden kerran, joskus 25 vuotta sitten.

Muistan kun keskimmäinen poika paistoi itselleen ja minä pyysin
maistiaisia, silloin oli  niin hyvää.


No tein työtä käskettyä, paistoin peräti kaksi pakettia.

Yhden viipaleen koepaistoin, ja se hiiltyi tyystin, ja hyi olkoon,
kun maistui niin palaneelta, vettä äkkiä suuhun, tuntuu että maistuu
vieläkin hiillos suussani. 


Olihan meillä normi ruoka, mutta lihan sijasta noi vihranlehden
paksuiset rasvakuidut.

Syödessäni sitä, mietin mitähän mun sappeni ja refluksi tautini
tästä läskin syönnistä tykkää............suolaa oli riittämiin.



No joo eipä kellon viisarit paljon eteenpäin menneet,
jo rupes kiuhumaan sisälläni..............suorastaan näin ton rasvan
mikä oli pannulla !!!!!!!

APUA ...................äkkiä ensiapuun jotakin.....










Myöhemmin söin jugurttia (turkin) että vähän neutraloisi
tota mahani happoja tai mikä siellä nyt sitten pihiseekin.


Kyllä aikuinen ja jo mummaiässä oleva pöllähtää tollaseen juttuun.

Eikä se mitään, en minä yksin olis tota olis ostanut, mutta isäntä
toi. Sillä on sellanen tapa että pitää ostaa jotakin erikoista
kun ruokakauppaan menee.

Tällä kertaa se oli noi ihrapaketit !!!!


Kaiken lisäksi mua otti päähän toi villasukkateelmäs.






Siinä se on purettuna, kolmas kerta aloitettu uudestaan.
Katsotaan mitä tuleman pitää.

Mua kyllästyttää koko teelmäs, ja vielä toi värikin, yöök kun on rumaa.
Tosta langasta vois tehdä miehille sukkia, mutta kun ei ole kuin 
yksi kerä, ei riitä.
Ruman väristä se on naisillekin, taidan heivata langan kirppikselle,
ja aloittaa jostakin muusta langasta uuden sukan.

Väri pitäis olla kauniinpaa, ainakin mun silmilleni.  



 





Tää väri mua mielyttää, nyt ne ovat sitten valmiina
jemmapussiin.









Jotakin kaunista piti keksiä..............voinkin pitkästä aikaa
laittaa kynsiini vähäsen hilettä.

Ei kuin tuumasta toimeen, ensin aluslakka, hilettä ja päälle
kestolakkaa.







Yritin laitta ohkaisen kerroksen, ettei sormeni näyttäisi
joulukuusenkoristeelta. 


Saunassa on oltu, piipahdin teitä katsomaan.
Kokeilen ottaa ton kutimen käteeni, yököttääkö se vieläkin.????

Silloin kaivan loorasta vähän kauniinpaa väriä,
eikö se mieli taas virkoa.

Hyvää viikonloppua teille jokaiselle.



p.s. Edelleen kaipailen arpavoittajaa nimeltä: JONNAIRINA !!!!
Ota yhteyttä spostilla ja laita nimi+osoitetietosi minulle.

Muuten mitä teen, kun minulla ei ole hänen s.postiaan ja ei ole blogiagaan. Kuinka kauan mun pitää odottaa vastausta ?
Vai laitanko palkonto A. uudelleen arvontaan.
Onneksi mulla on kaikki teidän laput tallella.
Antakaa mulle hyviä neuvoja, mitenkä toimin ???



 

9 kommenttia:

  1. Viikon minä olen odottanut ja sitten arponut uudestaan.
    Mukavaa viikonloppua Tuija...toivottavasti se polte siellä vatsassa on jo helpottanut!

    VastaaPoista
  2. Mikähän noita miehiä vaivaa? Minun mies ostaa myös kaikenlaista niin kuin vaihteluksi. Olen sitten puolipakolla syönyt näitä kokeiluja. Viikon minäkin odottelisin ja sitten arvonta uusiksi. Mukavaa ja vatsaystävällistä viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista
  3. Kaikkien vatsat ei kestä kaikkea! Nyt ainakin viisastuit tuosta etkä enää syö.
    No mikäs tuossa sukanteossa nyt tökkii? Jos tuo lanka ei riitä, voisiko laittaa esim. varteen muuta lankaa rannuksi?
    Ne kerrat mitä olen arvontoja pitänyt, pyydän laittamaan heti kommenttikenttään sähköpostiosoitteen, ellei ole lukijani. Näin välttyy tuolta ongelmalta. Samaa mieltä muiden kanssa, ellei ala piakkoin kuulua mitään, voisit arpoa uudelleen.

    VastaaPoista
  4. Itse piilota pekonin ruokiin pieninä palasina ja poika söisi joka aamu muna-pekonia ;) No me emme kärsikkään sappivaivoista...vielä.
    Kaunista lakkaa ja kyllä se sukkakin joskus siitä lähtee syntymään. Kaunis varsi kutomissa sukissasi <3
    Mukavaa viikonlopun jatkoa <3

    VastaaPoista
  5. Rupes´ heti tekemään mieli paistettua pekonia, NAM :) no onneksi olen dieetillä ettei tarvitse syödä vaikka hyvää onkin :)

    VastaaPoista
  6. Väkisinkin rupes naurattamaan toi sin kirjotus, vaikka olikin ihan vakava asia sinun vatsalles. ;) Pekoni on ihan hyvää muussa muodossa, mut en paista sitä paljaaltaan. Vaan jos ei vatsa siedä, niin sitten ei siedä. Minusta on kiva, kun molemmat tekee välillä erikoisiakin ostoja, niin tulee vähän vaihtelua normiruokailuihin. Joskus löytyy ihan hyviäkin kokeiluja.

    VastaaPoista
  7. Tuo Litalqin en osannut sitä oikein kirjoittaa on kuulemma Ruotsissa kielletty, mieheni söi niitä joskus ja eräs lääkäri oli kertonut, että joillekin ihmisille se voi olla hengenvaarallinen jossakin tapauksessa.

    VastaaPoista
  8. Huh, pekoni on kyllä melkoinen rasvapommi, ei sitä varmastikaan kaikkien vatsat kestä. HYvää alkanutta viikkoa!

    VastaaPoista
  9. No voi harmi, että sait vatsasi "kiehumaan". Meillä kyllä syödääh pekonia pastan seassa.
    Ei tuo lanka nyt niin rumaa ole. Jatka vain kutomista. Harmi, ettei arvonnan voittajaa ole tavoitettu. Mukavaa tiistaita!!!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !