Lukijat

perjantai 10. helmikuuta 2017

SIIVOUSTA VAI LENKKEILYÄ ?









Sitä oli pakko valita..........siivousta  vai lenkkeilyä............
Arvatkaa vaan kumpi voitti ?

Vähän niinkuin kakarana opittu kysymys:
 Kumpi ja Kampi tappelivat, Kumpi voitti  :)  :)


Mulla voitti siivous, oli siis ihan pakko. 
Lattia täynnä kaikenmaailman monkaa, muruja, mehuplänttejä ja 
suorastaan oli niin ärsyttävä kävellä kun jalkojen alla rapisi.


Otti mua pikkasen tonne kurkun perälle, eihän toi flunssa parantunut
ole vielä. 
Välillä kävin ottamassa vesihörpyt, taas vetelin imuria pitkin lattiaa.

Vessakin tuli samalla pestyä ns. vähän paremmin, elikkä pönttö ja allas.
Kummasti sinnekin sitä pölyä tulee.
Vaihdoin myös pyyheliinat. 


Innostuin laittamaan olkkarin pöydälle sen uuden ristipistoliinan.
Sen tosin piti ensin silittää.







Mä en käynyt kaupassa jotenka tulppaaneja ei mulla ole, 
laitoin yhden viherkasvin pöydälle.














Mä luulin että tän lehtimaljan olisin vienyt kirppuun myyntiin.

Meillä tuolla Lähetystori  kirpussa on vitriinissä ns. näyttely erilaisista
tavaroista.

Silloin teemana oli vihreä. Siitä on jo useampi vuosi, hain kerran sitä 
sieltä varastosta, mutten löytänyt.
Sen takia luulin että olin pannut myyntipöydälle.

Harmitti, kun tämäkin on äitini vanha yli 50 vuotta.

Mutta oli iloinen yllärin, kun se oli siellä jemmassa.


Laitoin siihen lasipäärynän koristeeksi.






Pöydälle panin myöskin lasilinnun, ajattelin että eiköhän se ole vähän
niinkuin keväinen.








Ikkunan edessä olevalla tasolla mulla oli toi kukkanen, 
sen tilalle laitoin tonne viherkasvien sekaan tämän yhdistelmän:






Ihan selvästi on kevään vihreyttä. :) :)







Meillä on pieni käytävän pätkä eteisestä kun tullaan olkkariin.
Siinä on matala hyllykkö, siihen laitoin tän lampun jonka
olen ostanut joskus Ikeasta.




Kyllä mun selkä oli kipee, vaikka kuinka yritin huilata, 
ahmin vähän liikaa tehtäviä.

Vielä kun tonne yläkertaan vein joitakin tavaroita,
niin rappusia kuljin parikertaa.

Menin hetken matkaa vuoroaskelin, jossakin vaiheessa rappunen
kerralla, ei lonkka halunnut kulkea kuten minä ajattelin.







Panin pöydälle vähän toiseen asentoon noi lasikivet, en tiedä kumpiko
on parempi yläkuvassa olevat kivet vai tämä.

Mutta nyt ne ainakin jäivät tuohon asentoon.

Viimeinkin sain kuistinkin imuroitua, vähän sillai kelvästi.......
isäntä siitä kulkee, no kyllähän mäkin lenkille lähden siitä ovesta.

Tai jos oikein mietin, me kuljemme aina tosta ovesta, etuovi on useita päiviä lukossa, kun ei muista avata, kun ei siitä mennä pihalle.


Jossakin vaiheessa mun oli pakko mennä sängylle ja jumppasin
punteilla käsiliikkeitä ja selkäkin sai osansa.

Vähän alkaa helpottaa toi särky, kun istun tässä hyvällä tuolilla
ja viestitän teille päivän kuulumisia.

Taidanpa mennä syömään, nälkä  kurnii mahassa !!


Hyvää viikonloppua teille jokaiselle, me suuntaamme huomenna
auton nokan kohti vanhemman pojan perheen luokse.

Illalla tullaan kuitenkin kotiin............yöksi kotiin vaikka
aamu tulis, oli anoppini sanonta.




 

12 kommenttia:

  1. On nuo lasilinnut kauniita. Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  2. Kauniita lasiesineitä. Imurointi ei tee kipeelle selälle hyvää. Minä ostin kuntoutusreissulla sellaisen lisäpidikkeen imurin varteen, nyt imurointi käy selkä suorana. Sängyn ja sohvan aluset täytyy kuitenkin kumarrella :( Hyvää viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista
  3. Upea liina. Tekeminen vaatii taitoa ja kärsivällisyyttä. Ei onnistuisi minulta. Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  4. Täälläkin ajoittain tappelevat nuo kumpi ja kampi.. =D
    Ihanaa viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista
  5. Kyllä se piristää mieltä kun saa siivottua ja lisäksi uusia tavaroitakin esiin..mukavaa viikonloppua :)

    VastaaPoista
  6. Jotenkin arvasin, että siivous ja kodin kaunistaminen voitti. Nättiä tulikin. Hyvää viikonloppua.

    VastaaPoista
  7. Kauniit lasipäärynät!
    Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
  8. Minäkin kamppailen välillä tuon kanssa että siivoilua vai lenkkeilyä vai sohvaperunana oloa :) eilen tein kaiken muun paitsi lenkin jos tänään lenkille :) Kivaa sunnuntaita :)

    VastaaPoista
  9. Mä taas teen mitä tahansa mieluummin kuin siivoan :) Siistissä kodissa on kiva olla, mutta se itse siivoaminen on niin ankeaa...

    VastaaPoista
  10. Itse täytyy myöntää, että olisin kyllä valinnut lenkkeilyn. Olen sen varran laiska siivoamaan, että välillä olen miettinyt pitäisikö ottaa ihan siivouspalvelu. Imurointi on kyllä mielestäni ihan kivaa puuhaa, mutta esimerkiksi vessan- ja keittiönsiivous on aina työn ja tuskan takana. Onneksi kotini täällä Järvenpäässä on kuitenkin sen verran pieni, että se on suhteellisen helppo pitää siistinä.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !