Lukijat

torstai 9. helmikuuta 2017

AURINKOA !!







Kyllä on ollut hienot ilmat meillä.

Mun flunssa ei oo pahentunut, nenä tukos, mutta hyvin on yölläkin 
pysynyt auki noilla rohdoilla.

Uskalsin keskiviikkona lähteä pienelle lenkille Rufuksen kanssa.









Tällaista ns. yksinäistä tietä käpsyttelin, oli kiva kävellä kun ei tarvinnut autojen ääniä kuunnella eikä haistella pakokaasuja.






Jokin valoilmiö näkyy tuolla mettän rannas.






Tämä vähän erikoisen näköinen mänty on ollut tuossa ainakin 50 vuotta jos ei enenpääkin.








Kun mä pysähdyin ottamaan kuvaa, mun piti heittää sauvat sekä hanskat käsistä. Rufus meni missä lie !!!

Kyllä mä ajattelin, kauheet jos nyt tulis karhu tuolta mun takaa.
Mitä mä tekisin ????

Soittaisin isännälle, tuu hakee autolla, samalla kävelisin takaperin hiljaa pois päin karhusta. Näin on ainakin opetettu.

Sit mun tuli mieleen, keppejä mä en jätä, jos karhu hyökkäis, vois niistä olla apua................mutta millä mä Rufuksen jaksaisin kantaa ?

Kaikki olis mun käsien varas, sauvat, puhelin, Rufus ja kaiken lisäksi
taaksepäin kävely ................iiiiiiik  tulisko siitä mitään ?







Onneksi toi oli vain mun omaa pöhinää tuol pääknupis !!


 


Jotenka onnellisesti pääsin kotiin.

Lähdin vielä tänäänkin lenkille. Mutta tällä kertaa en mennyt tonne metsään päin.


Oli kiva ilma, kattelin pilviä, ja ajattelin et kumma jos ei tuolta raosta 
pian näy aurinko ...................no yhtäkkiä huomasin auringon paistavan täydeltä terältä.

Mä oikein pysähdyin ja nautin sen lämmöstä.











Suomen lipun värit, onnea Suomi 100 vuotta, sen kunniaksi vaikkapa
tää kävelylenkki.








Vähäsen uutta hiutalelunta, ei pääse hiihtämään.
No ei sen puolen mulla ei oo edes suksia :) :)









Jaahas kuka tästä on mennyt ja rikkonut hienon lumen ??







Ai niin mulla olikin karvakuono kaveri mukana.
Noin se odottaa mua kiltisti, sillä on paljon nopeemmat kintut
kuin mulla, sen kilometrimittari näyttää ainakin pari kilsaa enemmän 
kuin minun.


Sainpahan raikasta ilmaa, nenä pysyi hyvin auki, eikä tullut kylmäkään.
Ennenkaikkea toi lonkka sai liikuntaa, sekä leikatulle selälle teki
kans hyvää.
Selkää alko vihottelee, kun jouduin melkein vuoden kävelemään
vintturassa ontuen.

Mutta onneksi se aika on mennyt ja nyt eletään tätä päivää.


Ystävääni odotan Etiopian reissulta tulevaksi ens viikolla.
Ovat olleetkin kuukauden jo pois, kiva nähdä, näin sen huomaa et ikävä
on kun ei nähdä toisiamme.

Vaikka ei toi kuukausi pitkä aika ole.

Mun toinen kaveri lähti Kyprokselle kuudeksi viikoksi,  heitäkin on
ikävä, kaikenlisäksi isäntä makaa sairaalassa tällä hetkellä.

Ei tuo flunssa sieltäkään ole karannut minnekään.

Hyvä hoito siellä on, laitettiin heti tippaan ja antipiootit suun kautta 
ja tulkin avustuksella puhekin on selvää.

Harmi kun loma osaksi meni näin pieleen.
Mutta pääasia että pääsisivät onnellisesti koto Suomeen.








Kattokaa laskeeko tänne Ufo..........ei se on aurinko........jeeeeeee !!

Eiköhän päivä kirkastu, ja mun kaverit ukkoineen päivineen pääsevät
kotiin ja mä nään heidät.
Kyllä meillä on sitten paljon puhuttavaa=praataamista (porin murre)
ja kuvien kattelemista.


Hyvää jatkoa tälle päivälle teille kaikille, nyt on jo pimeetä,
kello on 17.45.







 

13 kommenttia:

  1. Voi miten ikävää, että ystäväsi mies oli niin sairastunut, että loma vähän kärsi.
    Kyllä osaa olla kaunista pakkaspäivänä.
    Ihanaa torstai-iltaa <3

    VastaaPoista
  2. Kyllä aurinko on ihana. Voihan se karhukin tulla, mutta ei kai sitä kannata etukäteen miettiä. Komeat lenkkimaisemat.

    VastaaPoista
  3. Ihana talvipäivä teillä siellä on ollut, kivoja talvisia kuvia!

    VastaaPoista
  4. Kauniita kuulaan talvipäivän kuvia.

    VastaaPoista
  5. Ihanan keväisiä kuvia! Tuollaisella ilmalla onkin ihana lenkkeillä!

    VastaaPoista
  6. Kauniita kuvia, Suomen luminen luonto on niin kaunis :) Paranemisia!

    VastaaPoista
  7. Kauniita kuvia. Hassua, kun teillä on niin vähän lunta, kun täällä on aina tottunut lumisiin talviin. Kiva kun ystäväsi palaavat takaisin ja pääsette taas rupattelemaan. Mukavaa viikonloppua.

    VastaaPoista
  8. Koemat on maisemat ja vielä komeampi vanha mänty!

    VastaaPoista
  9. Aurinkoisella säällä on ihana lenkkeillä, jos vaan ei ole liian kylmää tai liian liukasta. Nyt on ollutkin hyvät lenkki säät, vaan eilen jäi lenkki väliin...

    VastaaPoista
  10. Upeat ilmat ja niin sininen taivas!

    Lempeää viikonloppua täältä Mantelilaaksosta!

    VastaaPoista
  11. siellä ollut ihanat kelit. Mie olen ollut just aurinloisina päivinä sisällä töissä. Nyt olleet ihanan kveäiset kelit, vaikka välillä pakkanenkin kyllä käynyt -20 asteeessa. Kelit kyllä vaihtelee. Kivaa viikonloppua sinne!

    VastaaPoista
  12. Hieno ulkoilusää näkyy kauniista kuvistasi. Kiitos. Miten sinä keksit karhua pelätä? Hyvä kyllä on kaikkeen varautua, tietää sitten tosipaikan tullen, miten toimia.Ei nuo sudet ja karhut nyt niin harvinaisia enää ole meilläkään. Hienoja kelejä jatkossakin.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !