Lukijat

tiistai 7. helmikuuta 2017

NO SE TULI SIT KUMIINKIN !!








Tervetuloa vaan flunssa tänne meillekin. 

Aamuyöllä flunssa iski oikein tosissaan. Nenä oli tukossa, silmiä kirveli,
kummallinen olo muutenkin.


Kaikenlisäksi aamuyöllä meillä alkoi palovaroitin piipittämään.
No suorastaan huusi, mut sillee pätkittäin, useamman kerran.

Arvaatte vaan et mä säikähdin, isäntä ei reagoinut yhtään, eipä Rufuskaan.

Mulla toi ääni iski ensin sydämeen................ja sit se kiipes
oikean silmän sisälle.

Voitte hyvin tietää mikä siitä seuras.................migreeni.!!!!!!!

Sit alko silmätippojen tiputus............








 Ensin näitä kaikkia vuorotellen...................eipä oikein tehonnut.
Näytti olevan pieni tulehduksen poikanen silmissä.








Ei auttanut kuin ottaa nämä tipat käyttöön.


Taas piippas palohälytin....................naapuripetis ei mittä reagointia.
...........jonkin ajan kuluttua taas piip, piiip, piip...............naapurin
peitto ei liikahtunutkaan.

Mun oli pakko tönästä isäntää.....................no mitä nyt ???
.................kuulitko sä !!!!!!!!!!!!!!!............häh..............mitä...........
................no tota piippausta, ja mä haistan savun hajun !!!

Isäntä tuumas; ei haise ja se piippaa, kun ilma on kylmennyt myös 
täällä sisällä, kuten pihalla -19.

Tota piippausta piisas ainakin kolme tuntia....................ja mua piipitti
pääknupin sisällä, oikean silmän takana !!!!!!!!!!!

Sit oli pakko ottaa täsmälääke migreeniin................eihän se heti laantunut.

Onneksi isäntä nousi ja laittoi hellaan valkian................







Kyllä vaan rupes kummasti lämpiämään tupa.
Onhan meillä keskuslämmitys (maalämpö) mutta kun ilma kylmeni 
-20 asteella ulkona, niin säädökset olivat vähän liian alakanttiin.

Isäntä otti kaikki hälyttimet pois, ja mitä vielä..............aina vaan kuului
piipitys=kauhee ääni !!

Yksi hälytin oli lasivitriinin kaapin päällä lähellä telkkaa, sieltä se loppujen lopuksi kuului alkujaankin.

Tuota piipitystä on tosi vaikea paikantaa, kun se välillä kuuluu tuolta...
..............eikuin sieltä...........eipäs kun viereisestä huoneesta jne.







Mä täällä troppaan itteäni, eiköhän flunssa painu sinne mistä tulikin.






Tää olikin hyvä sumutin, aukasi tosi hyvin nokkani.
En ole aiemmin käyttänyt.

Ens yöksi otan vielä Duactin, niin sillä toi nekku pysyy auki pidemmän ajan.

Mun on pakko olla lauantaiksi terve.............me mennään vanhemman
pojan luokse. Mulla on hirmu ikävä lapsia.






Mulla on ollut kyllä hyvä kaveri vierelläni.

Rufus ei pelkää flunssapöpöjä.  Isäntä lähti S:joelle jotakin vaijeria
ostamaan traktoriinsa.


Mun pitäis tehdä lihamureke.............mut en tiedä jaksanko ??








Värkit on valmiina, ajattelin panna sinne väliin vielä näitä:








Tulee hyvän makuinen, ja samalla  vihanneksia !!!
Tosin vielä tuoreita salaattivärkkejä on jääkaapissa.


Mä laitan herneet&parsakaalin jäisinä jauhelihamössön väliin.
Vähän maustan noita vihanneksia, sit mössöstä kansi päälle.
Teen isoon uunivuokaan, laitan kannen päälle jos se sitä tarttee.


Nyt olis kyllä aivan mahtava keli olla lenkillä.







Rufuskin nauttii auringonpaisteesta. Mutta minusta ei oo nyt lenkki-
kaveriksi. Siellä se nyt haukahtelee, pyytää sisälle.
 Käyn päästämässä sen tupaan, vaikka ei tuossa paikassa kylmä
ole, ja vielä omasta takaa on paksu turkki.







Olis mulla taasen ristipistoliina odottamassa.
Tää liina on aika iso, 12 tulppaania + lehdykät.Tää on jäänyt näin paljon kesken, ainoastaan yksi kukka on kokonaan valmis.








Mä en ymmärrä mikä vaaleanpunainen&vaaleanvihreä kausi mulla on 
ollut menneillään, kun mä näitä liinoja aikoinaan oon ostanut. ???

Tällähän sitä on jatkettava, kun langat ovat valmiina.
Sekä vielä pitsikin liinan reunoihin:


 




Vielä vähäsen aurinko paistaa tänne olkkarin puolelle, otin kuvan
ikkunan läpi jokirantapihasta:






Lunta on edelleekin vähän, jotkut kynnöspelloista näkyy 
selvästi multa.


On se vaan ihanaa, kun ollaan näin pitkällä kevättä kohden
menossa.

Eipä muuta tällä kertaa, mä menen flunssaani parantelemaan.

Taitaapi olla niin, että mun on tehtävä se mureke.
Kello on jo puoli neljä, tunnin se on uunissa.
Saadaan syödä normiaikana.


 



 



 
 
 

11 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Lihamureke vaikuttaa helppotekoiselta, luulen vaan, että nuo "vihreät" ei uppois meidän poikaamme.
    Täällä kans ollaan sairastuvalla, poika enemmän . minä vähemmän, joten "myötätuntotsemppejä" sinulle!!!

    VastaaPoista
  3. Pikaista paranemista. Otrivin menthol nenäsuihketta suosittelen.

    VastaaPoista
  4. Toivottavasti flunssa on pikaista sorttia ja menee äkkiä pois. Mukavaa viikon jatkoa!

    VastaaPoista
  5. Paranemista sinne <3 Meilläkin piippaili palovaroitin aamulla, ihan syyttä suotta, piti ottaa patteri pois, kun Elmo pelkää sitä ääntä :(

    VastaaPoista
  6. Pikaista paranemista!
    Ihana kaveri siellä peittojen alla kattelee!
    Mukavaa keskiviikkoa!

    VastaaPoista
  7. Flunssa iski tännekin. Ihmekös tuo, kun kaikki ympärillä lakoaa sairasvuoteisiinsa.
    Eikö sinulle tullut kiire lähteä tarkastamaan, miksi palohälytin piippaa? Mitä, jos olisi ollut tosi kyseessä?

    VastaaPoista
  8. Pikaisia paranemisia ja mukavaa viikon jatkoa!

    VastaaPoista
  9. Paranemisia sinne! Toi Flixonase on ihan pätevä. Suosittelen lisäksi sarvikuono-nenäkannua (aluksi ajatus ällötti, mutta toimii) ja Lunera-tabletteja, joissa on D-vitamiinia, sinkkiä ja auringonhattu-uutetta. Karseanmakuisia mutta mielestäni tehokkaita flunssassa!

    VastaaPoista
  10. Toivotaan, että olet kunnossa lauantaihin mennessä. Aurinkoisia päiviä ja paranemista sinulle,Tuija. <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !