Lukijat

perjantai 3. helmikuuta 2017

JÄÄSADETTA !!







Tällaista sadetta ei kuulemma ole tullut vuosikymmeniin, nimittäin jääsadetta.
Se satoi pienen lumen päälle, alla jää. Vähän outo juttu lumi on kahden jään välissä.

En tohtinut lähteä lenkillekään. Lenkkiä tein kuntopyörällä ja jumpalla.

Rufuskin on käynyt pihalla, ja kun tulee jostakin nurkan takaa niin kiva krapina kuuluu kun se askeltaa jään päällä.
Jossakin kohtaa toi jää kantaa jopa sen painon.


Olen lukenut Hamasin poika-kirjaa noin puolet. 
Aloitin sen eilen illalla, maltoin jättää sen kesken.


Kävin yläkerrassa hakemassa jotakin, niin löysin tällaisen 
maljakon. Tämä on meidän kihlalahja.






Tuo alaosa on kuin maapallo. Aikani kun tsiikasin sitä, niin löysin minä 
Suomenkin siitä.


Mitäs vielä löysinkin...............tämän laatikon:












Niinkuin huomaatte, tämä on suklaarasia. Tuo kansi on pehmustettu.
Sain isoveljeltäni tämän rasian joululahjaksi.
Olin silloin kuusi vuotias.

Olen onneni kukkuloilla, kun sain suklaata.
Lievä pettymys.............suklaat olivat tryffeleitä..............joista en
pitänyt ollenkaan.

Sitä en muista kuka noi söi !!! Mutta itseni tuntien, minä en kyllä malttanut  antaa kenellekään niitä,  korkeitaan yhden sisaruksilleni.

Mutta jokatapauksessa tyhjäksi toi rasia tuli. Siellä olen säilyttänyt.......
............vanhoja kuvanegatiivejä.

No eihän sinne kaikki vuosikymmenten negat mahtuneet.........







Siinäpä on muutama........oli se aikaa, kun malttoi ottaa yhden kuvan,
ja sekin meni pilalle.......niin ei auttanut kuin olla surullinen.

Mulla oli ensimmäinen kamera sellanen jossa oli salamalamppuna
kuutio, joka laitettiin kameran päälle.

Minusta ne melko kalliita, ettei kuvia salamalampun kanssa malttanut
ottaa kovin montaa.

Nyt se on vaan hienoa kun saa räpsiä kuvia, ja otta epäonnistuneet pois.

Kovasti olen kyllä haaveillut paremmasta kamerasta.





 Mitäs minä sitten löysinkään..........isännän vanhan melodikan.

Tää on tosi vanha, harjoiteltu sillä on...............on merkattu  soo....dee....miii.....vaa......sooo jne !!!!







Yksi nappula on tuolta yläosasta pois.
Siispä eipä tällä enään soitella yhtäkään laulua.

Mitähän varten tääkin oli tuolla yläkaapissa.

Olisko mun aika alkaa Marittamaan ???????????



Mutta tätä en marita meiltä pois:













Tää on kuin Aalto maljakko, mutta sitä se ei ole.
Vaan on Italialainen taidemaljakko:





Onkohan tämä merkki kellään teistä tuttu.??

Lasi on tosi kevyt, olen monet kerrat ollut kauhuissani, kun pölyjä olen
pyykinyt ja siirrellyt tuota esinettä.

Olen saanut tämän lahjaksi ystävältäni.










Tämäkin oli yläkerran aulassa, tässä huomaa ettei kamerani ole kovin
hyvä, on vähän pimeä kuva.

Tämän on käsinveistetty pieni laatikosto.

Tämä on meille kummallekin lahjaksi annettu, ystäväperheen isäntä
on tehnyt sen.






Joka laatikon pää on erilailla veistetty.








En oikein tiedä mitä tällä tekesin, laatikot ovat aika pieniä.
Isäntä täytyis vähän höylätä niiden sivuja, koska luisto on huono.

Täysin puusta valmistettu laatikot ovat vuosien varrella eläneet.

Tuohon päälle mahtuis viherkasvi, ja siihen ajattelin sen olevan
hyvä. Mutta laatikot ensin kuntoon.

Voisin viedä sen tuonne askarteluhuoneeseen.

Katsotaan minne se päätyy, vai jääkö yläkerran aulaan.


Jotenkin tämäkin kuuluis siihen Marittamiseen.
On ollut reilusti yli 10 vuotta tuolla yläkerrassa.

Mutta mitenkä sitä malttais viedä kirppuun.
Kun tiedän kuinka paljon tässä on tehty käsityötä.
Tää on sitä varsinaista käsityötä.

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa ?

Huh kaikkea sitä miettii näin perjanti-iltana ennen nukkumaan menoa.


Pitäiskö marittaa tota pääkoppaa tuolta sisäpuolelta ??



 

4 kommenttia:

  1. Tuo lokerikko on aivan ihana. Mieletöntä, että koku osaa tehdä itse tuollaisia.
    Ihanaa viikonloppua Tuija <3

    VastaaPoista
  2. Upea tuo Italialainen maljakkonne,Murano on saari Venetsiassa ja siellä on maailmankuulua lasiteollisuutta, luehan lisää netistä, ties vaikka löytäisit omankin maljakkonne jostakin heidän kuvastostaan? Hieno on tuo käsityönä tehty laatikostokin.

    VastaaPoista
  3. Ihana laatikosto. Olisin näyttänyt sen kuvan balilaiselle puusepälle, joka on monen balilaisen tapaan kaivertamisen mestari, mutta tietenkään netti ei hänen verstaassaan toiminut. Muutkin tavarat, joista laitoit kuvia, ovat sellaisia, että tuli ikävä vanhoja "hyviä" aikoja. Petollinen tuollainen jään ja lumen yhdistelmä. Liiku varoen.

    VastaaPoista
  4. Kaikkea ei voi marittaa. Muistojakin täytyy säilyttää ja käsityötä myös. Jos tavarat ovat rakkaita ja niille on tilaa, mulla ainakin säilyvät.
    Uuta kameraa olen itsekin haaveillut, no haaveita täytyy olla.
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !