Lukijat

maanantai 17. joulukuuta 2018

PITIHÄN PELÄSTYÄ !!






Heräsin taas kerran ani varhain klo 4.40. Aikani pyöriskeltyä, jalkoja paleli, missä säärystimet............yksi löytyi, toinen ei !!

Höh miksi toi yökkärin housunpunttu pitää aina nousta polviin.

Mua särki jalasta/nilkasta........johtuukohan se siitä kun siellä on niin paljon
tuota kallista titaania !!!  😇😇😇



Mitähän siitä maksettais, jos myisin sen metallikeräykseen, niin lakkais kiusaamasta mua ??


Nilkan sai unohtaa.................niska alkoi jurruttamaan.............ja sitten se ärsyttävä
nykiminen tuolla vasemmassa silmäkulmassa !!!!!!!!!!


Kestin olla sängyssä vähän vaille kahdeksaan.

Nousin hiljaa sängystä, ettei ukkeli-kulta heräis.

Mä olin just pessyt naamani................takani aukes ovi.....................apua..............kuka
siellä pimeessä eteisessä...................kultani se vain oli.

Typerys kysyi...............mitä sä TÄÄLLÄ TEEET ??

No eikö se tiedä mitä vessassa yleensä tehdään ???

Tietenkin sekin änkes meidän pieneen vessakopperoon............mä otin kauneusvälineet
mukaani ja siirryin kirkasvalohoitoon,,,,,,,,,,,,,,,,,ei vaiskaan mä rupesin nyppimään
ylimääräisiä kulmakarvojani.

Tein kauneusjuttuni ja olin viemässä konetta sekä peiliä takaisin mistä sen otin.

Vessassa ei näkynyt valoa, makkarin ovi oli kiinni.......siis isäntä meni takaisin loikoilemaan.





APUA................mikä kumma möykky istui pimeessä vessanpöntöllä.................hyi hitsi kun
taas piti pelästyä.
No tuttua tutumpi ukkeli se oli............mä mutisin............pitikö sunkin herätä just
samaan aikaan ??????????????

Viimein mä pääsin rauhassa yksin touhuamaan aamutoimiani.

Keitin puuron sekä kahvit, ja tietenkin sen jälkeen oli aivojumpan vuoro.




Isäntäkin tuossa vaiheessa oli syönyt puuronsa ja teki hellaan valkian.

Ette usko kun mun silmiä rupes kirvelemään................mä en millään jaksanut niitä
pitää auki, no mikä pakko  !!!!!!!!!! 
Sudoko oli täytetty, mä keksein...................ei muutakuin takaisin sänkyyn.

Mä vain meen hetken lepuuttamaan silmiäni !!!!!





Jassoo kukas tällä peiton alla on...............mun unileluni.
Sen viereen oli kiva käpertyä.


Siinäpä kävi ihan hullusti...............silmät sulkeutui.....................Nukku-Matti otti mut ja
vei untenmaille, onneksi ei näyttänyt kauhu-unia.






Tämä tappisilmäkin heräs siihen kun huutelin isännälle; joko sä lähdet.

Hän oli menossa laulamaan vanhusten palvelukotiin...............hmmmm kuinkahan
mones kerta joululauluja laulettu ???

Hyvä vain, vanhuksillekin jotakin ohjelmaa, kun heillä ovat päivät niin pitkiä.
Ainakin niin he ovat kertoneet, kun heidän kanssaan on jutusteltu.


Meillä ei tällä hetkellä ole omia vanhuksia missään hoitokodissa.

Tähän on hyvä laittaa pienen pienet kuvat vuosikymmenten takaa.
Löysin ne tädin kuvista, eka on lähes 70 v. vanha, toinen on n. 68 v.
Kooltaan olivat 2x3 cm.




Tässä kuvassa ei ole minun rakastani .................ainakaan näkyvissä 👦😁😁


On muuten hyvä kuva ja selvä, vaikka alkuperäinen oli pieni.

Vasemmalla mieheni paappa, isosisko sylissä, keskellä mieheni isä, edessä vasen äiti,
keskellä täti+ isosisko ja edessä oikealla täti, joka 99 v. marraskuussa kuoli.


Mutta pääsihän talon ainut poikakin aikoinaan kuvaan, 73 vuotta piti paapan odottaa
ns. talon jatkajaa.
Onneksi hän sen vielä ehti nähdä ja sai pitää sylissään pojan poikaansa.
Mieheni rakasti paappaa, nukkui hänen vierellään, se oli ISOARAKKAUTTA 💓💓💓






Siinä hän istuu siskojensa kanssa niin kiltisti !!!

Ei muuten uskois, että hän tänään säikäytti mut niin pahanpäiväisesti. 😘😘



9 kommenttia:

  1. Vanhat kuvat ovat kyllä ihania!

    Yöllä säikähtää helposti, kun puolinukuksissa hiippailee :) Minäkin heräilen joka yö nivelkipujen vuoksi ja jään sitten kuuntelemaan ääniä ja sen sellaista.

    Mukavaa joulun odotusta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo nivelkivut ovat kyllä kauheita. Samoin sulle mukavaa joulun odotusta.

      Poista
  2. Mikähän siinä onkin, että aamulla kumpikin (ainakin meillä) haluais aamuhommat hoitaa ihan rauhassa, Meillä yleensä mies herää aikaisemmin, mutta jos mä herään samaan aikaan, niin "häiritään" toistemme aamuhommia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sesse hyvä että teillä on samanlainen järjestys. Tosiaan jos ollaan yhtäaikaa herätty, toistemme tiellä ollaan.

      Poista
  3. Puoliunessa säikähtää omaa varjoaankin. Onneksi teillä se "mörkö" olikin ukkokultasi.
    Teillä oli vessassa aamuruuhka.
    Tosi hienosti säilyneet nuo vanhat kuvat.
    Sinulla on niin lutunen unikaveri. Olet kauneusunesi ansainnut.
    Hyvää joulunalusviikkoa sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin tykkään unikaveristani, oikeastaan se on meidän kummankin suloinen sylivauva.

      Poista
  4. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  5. Johan on teillä ollut tohinaa :)
    Onnneks meillä on yläkerrassa vessa ja alakerrassa pesuhuoneessa toinen, ei tule ruuhkaa :)
    Toisaalta, mieheni kyllä yleensä on jo lähtenyt töihin kun minä vasta heräilen, että siinä mielessä riittäis hyvinkin yksi vessa :)

    VastaaPoista
  6. Välillä on noita päiviä kun kaikkea säikähtää. Onneksi ei sentään joka päivä :D
    Mukavaa alkanutta viikkoa sinulle Tuija <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !