Lukijat

lauantai 13. toukokuuta 2017

KOSKAHAN KEVÄTTÄÄ.







Eipä tämä lauantai alkanut yhtään sen lämpöisemmissä merkeissä.

Täältä sisältä kun katselee, on mukamas niin lämpöisen näköistä.

Ulkona kuitenkin puhaltelee pohjoinen tuuli, aurinko vähän pilkistelee
pilvien raosta.


Äsken isäntä joi päiväkaffit. Kyselin ....mitä Rufus syö tuolla toisessa
huoneessa ??
En minä mitään ole antanut sille, tuumas isäntä.

No ei ollut antanut............pudottanut kalkkunaleikkele rasian lattialle....
...............sitähän Rufus popsi hyvällä ruokahalulla vatsaansa.
Onneksi oli vajaa puolet jäljellä.








Tässä Rufuksesta vanha kuva, ei tämän päiväinen.


Ei siinä auttanut kuin isännän lähteä hakemaan itselleen leivän
päälle särvintä.


Meillä muuten hajos saunankiuas. 
Yhtenä iltana kun olin lauteilla, alkoi kuulumaan hirmuinen humina
ja ikäänkuin koko hökötys olis paukahtanut tuon tuosta.

Minä huutelemaan isännän apua............mikä on ????
Hän kävi jopa tornin nenässä katsomassa olisko nokipalo.
Onneksi ei ollut.

Kiukaan jähtyessä, isäntä kurkkas taskarilla pesään...........
..............siellä se syypää oli, kiukaan reunassa oli aika haava.










Tän näköinen oli kiukaan ulkopuolelta yksi seinä.
Ei ihan läpi reikää ollut.

Tänään sitten isäntä haki uuden kiukaan Prismasta.

Nyt sitä poltellaan tuolla ulkona rasvoja pois.
Ettei käryisi enään sisällä. 







Siinä uusi kiuas, jossa lasiluukku, jota olen hinhiöinyt !!!






Minä mielikuvituksessani  istun lauteilla ja katselen elävää tulta.

No sen jonkin ajan kuluttua nähdään, kuinka äkkiä toi lasiosa
mustuu. Onneksi on hyviä aineita joilla lähtee noki !!



Isännän leipä saa leikkeleitä päälle .................







Toi hän vähän itselleen herkkuja ruuan kanssa.............







Mä en viitsinyt ottaa pussista pois, neljä etikkapunajuurta, kaksi etikka-
kurkkua. Minä en näistä piittaa.


Mutta toi hän minulle ............silmänruokaa.........äitienpäiväkukan !!!







On minulla jo yksi kukka kotona pöydällä. En tarkoita niitä paleltuneita
kukkia :) :)







Kortin oli tehnyt meidän lastenlapsemme.







Minulle tuotiin äsken 60 kpl munkkeja, täällä niitä sanotaan rinkuloiksi.
Harmi kun en huomannut ottaa niistä kuvaa.

Ostin ne meidän lähetystorin munkkimyyjäisistä.

Nyt on mukavasti herkkuja kahvipöytään.



























Näin huonoksi mun kukkani peleltuivat, olen leikannut kuolleet lehdet
pois. Katsotaan virkistyykö ne tuosta ???






Nämäkin kukat ovat tosi myöhässä, vaikka ovat eteläpäädyssä, ei
kunnolla ole vielä kukassa.


Rufukselle tämä päivä on jo niin mukava, että se viihtyy tuolla 
pihalla, istuskellen ja vähän lenkkiä tehden pitkin pihaa.






Pian saa turkin trimmata kesäkuntoon, eiköhän ilmat vähäsen lämpene.

Näin tämä lauantai on vierähtänyt taas ruuanteko vaiheeseen.

Huomenna menemme syömään kahdestaan, lapset eivät tule meille.
Vanhin poika tulee helatorstain paikkeilla.
Kahdella muulla pojalla on menot äitienpäivänä.

Me kahdestaan vietämme äitienpäivää, tämä on jo 40:s äitienpäivä.
Kyllä sitä kannattaa juhlia............Suomen lippu salkoon !!












Kaikille teille Hyvää äitienpäivää !!



 


4 kommenttia:

  1. No huh, mitä kävi kiukaalle!
    Tuollainen lasiluukullinen on aikas ihana. Meillä oli sellainen aiemmin. Nyt kun asumme toisaalla, on sähkösauna, ei voi enää katsella eläviä liekkejä.

    VastaaPoista
  2. Tuollaisten "koneiden" kuin kiukaan hajoaminen aina kauhistuttaa. Niistä kun ei tiedä mitä tapahtuu. Onneksi ei käynyt pahemmin. Hitsin hienon kiukaan isäntä on hankkinut.
    Oikein ihanaa äitienpäivää myös sinulle Tuija!

    VastaaPoista
  3. Minä melkein odotan, että mökillä hajoaisi vanha kiuas, niin minäkin saisin tuollaisen lasiluukullisen. Hyvää äitienpäivää sinulle!

    VastaaPoista
  4. Kauniin kiukaan sait vanhan tilalle!
    Ihanaa Äitienpäivää sinullekin!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !