Lukijat

maanantai 11. heinäkuuta 2016

MITÄHÄN MINÄ MIETIN ???





Mitähän mietin, olen aivan hiljaa ja mietin elämän kulkua.
Meneekö se eteenpäin vai sivullepäin ?????

Kuljen sitä reittiä pitkin mikä mulle on määrätty etukäteen.

Sairaus se kuljettaa minne tykkää, eikä se kysy multa aina mitä minä haluan ???

Haluanko olla kipee tänään vai huomenna ?
Vai haluanko olla vähän kipee vai vähän enemmän kipee.

Vuosien varrella on oppinut, ettei näitä itse oikein osaa päättää, enkä edes valita päiviä milloin olen kipeenä.















Olen kantanut sairauksiani, voisiko sanoa lapsesta asti.
Ikää kun tulee lisää, eihän nuo sairaudet lopu vaan päinvastoin lisääntyvät !!!

Olenko kenties itse syypää tähän olotilaan.

Sitä en myönnä, en ole itse näitä aiheuttanut.

Olen jaksanut kantaa kaikki sairaudet Jumalani avulla, yksin tähän ei minulla olisi ollut voimaa.
Olen saanut voimaa joka päivälle uudestaan ja uudestaan.




















Siitä olen onnellinen, omistan iloisen mielen, olen elämänhaluinen, vaikka joskus tuntuu ettei jaksa tehdä mitään.

Saan omistaa ihanan miehen, lapset,miniät, lastenlapset ja ystäviä.

Tänäänkin yllätyksenä sain läheiseni meille yhtäaikaa kylään.
Länsi-Suomesta sekä Etelä-Suomesta, oman siskoni ja veljeni sekä heidän puolisonsa.

Mitenkä oli mukava olla kaikki koolla, viettää kaunista kesäpäivää pihalla kauniin luonnon keskellä.













Kävimme kaikki yhdessä syömässä meidän paikkakunnan omalla palvelutalolla Koivukaaressa.






























Josta ostin myös herkkuja:












Nämä olivat viedä kielen mennessään, nam, nam !!!

Pihalla joimme päiväkahvit, kerrassaan ihana ilma. Ainoana kiusana olivat paarmat.












Liinana oli kaunis Pentikin lupiinit, sain etukäteen synttärilahjan :)




























Vastaleivotut nisut !!!!!












Rufus oli siellä missä me muutkin :) :)
























Tämä ukkeli ilmoittaa kuka asustaa tätä taloa.
























Olen kuin kukkanen, tänään paremmassa kunnossa, ehkä huomenna jo huonommassa tai vasta kolmen päivän päästä.
En osaa sitä sanoa teille, mitä huominen päivä tuo tullessaan.

Onneksi sitä ei meistä kukaan tiedä, mitä me sillä tiedolla tekisimmekään ???

Jonk on turva Jumalassa, turvassa on paremmassa.....kuin  lintu emon siiven alla !

Siipi enkelin sipaisee, oliko se kenties suojelusenkelini ??
























Kuitenkin kaiken keskellä olen onnellinen ihminen, minulla on kaikki mitä tarvitsen.
Olen myös iloinen, että Suomessa on kuitenkin vieläkin hyvät hoitomahdollisuudet, pätevät lääkärit, ystävällisiä hoitajia, lääkkeitä, mahdollisuus saada apua sairauksiin.


Minua ei tarvitse mennä satojen kilometrien päähän, löytääkseeni lääkäriapua.

Tästäkin usein valitetaan, mutta vähäsen tiedän,  mitä on esim. asua Afrikassa. 
Odotat linjuria tunnin, tulee kahden tunnin kuluttua, ei tulekaan, tulee kolmen tunnin kuluttua, mahdut ehkä kyytiin,,,,,,mahdut jos uskallat roikkua ovensuussa, tai nousta katolle !!!

Vettä tulee,,,,,yhtäkkiä loppuu.......et tiedä tuleeko se ennen iltaa vai vasta huomenna, vai sitten kun alkaa sataa....koska sade tulee ???

Sähköt vilkkuu, kirkastuu, vilkuttaa, pätkii, kirkastuu ja lopulta sammuu tyystin.
Tiedät että takaisin valot tulevat, mutta et tiedä koska ne tulevat, ei kuin pihalle keittämään, kivien päälle tuli ja siinä valmistat ruokasi.

Onko ruokaa aina riittävästi, saatko tänään kourallisen riisiä ja leivänpalan, vai vain leipäpalan........joskus voit saada lihaa, kananmunan, se on kuin olisi joulu !!!

Pyykkiä saat pestä käsin, se kuivuu jos aurinko paistaa........
jos on sadekausi pyykin kuivuminen onkin jo toinen asia.

Ainut hyvä puoli on,,,,,, on vettä !!! 

Noitatohtori yrittää parantaa..........tekee vain vahinkoa,kipu lisääntyy,,,,,,,,,,,menet uudelleen ,,,,,,,,,,viiltävä kipu yltyy,,,,,,,,,,,
paranetko................pahempi olo jatkuu fyysisesti sekä henkisesti.

Tätäkö me haluamme kuten Afrikassa tai monessa muussakin maassa.

Kyllä meillä on Suomessa monet asiat hyvin.
Minä ainakin olen kiitollinen, että synnyin Suomeen rakastavan äidin ja isän huolenpidossa.

Ollaan kaikki onnellisia kun kotimaa on Suomi.
Otetaan myös huomioon toisetkin, ne meidän lähimmäisemme.

Ole ystävällinen, hymyillä voi kaikille jotka tulevat kadulla sinua vastaan, vaikka et tuntisikaan heitä, vaikka ihonväri olisi mikä tahansa.

Nosta katseesi ylös taivaalle, näet poutapilven, näet ukkospilven. Saat kokea ukkosmyrskyt, tyvenen, hiljaisuuden, auringonpaisteen.

Saat tuntea hyttyspistot kesällä........talvella pakkasen nipistävän poskipäitäsi.

Suomen maa,  kuinka kaunis sinä olet, jokineen, järvineen, puhtaan luonnon keskellä !!!
Suomi.........täällä on neljä vuoden aikaa. Saamme katsoa mitenkä luonto muuttaa väriään !!!

Kuinka Taivaan Isä on antanut siveltimestään kaikki värit.






Katso kirkkaasta lähteestä kuvaasi, sinä näet sen. Voit juoda vaikka sen vettä, eikä tarvitse kantaa puhdasta vettä litrottain kaupasta.







Sanon sinulle hyvää yötä, nuku hyvin, herää huomenna kiitollisin mielin ylös sängystäsi.
Olkoompa sade-tai poutapäivä tulossa, hymyile, naura, nauti pienemmistäkin asioista.









3 kommenttia:

  1. Kaunis kirjoitus! sairauksistasi huolimatta näet iloa elämässä. Se on lahja jota ei kaikilla ole.
    Hyvää kesän jatkoa sinulle!

    VastaaPoista
  2. Nuo lusikkaleivät vie kielen mennessään ! Naminami...

    VastaaPoista
  3. Hyvä postaus. Hieno tuo Lupiiniliina.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !