Lukijat

keskiviikko 9. heinäkuuta 2014

LÄMPÖINEN SÄÄ HELLII VAI HELLIIKÖ ???

Nyt viimeinkin on tullut meille kesä.
Jotkut nauttivat lämpöisistä keleistä, minä en niin kovin niistä piittaa.

Nytkin olen sisällä, vähäsen viileämpää on täällä.
Tämä keino on hyvä: ennenkuin lämpötila hipoo 24 ast. laita ikkunat kaikki visusti kiinni ja säleverhot myös.

Koska pihalta tulee vain 30 ast. tai enemmänkin lämmintä tupaan aukinaisista ikkunoista.
Monet luulevat että tuvan ilma viilenee kun klasit on auki, mutta se on päinvastoin näillä helteillä.

Illalla aukasemme kaikki klasit ja yhdessä ikkunassa on vielä moottoroitu propeli joka työntää kylmenpää ilmaa tupaan.
Viime yökin se oli päällä keittiössä, sen verran on kova ääni, ettei sitä halua pitää makkarin ikkunassa.

Olen pessyt ikkunoita, mutta se tyssäs tähän kuumuuteen. Pitäisi nousta varhain ylös, ettei aurinko vielä paistais näihin ikkunoihin jotka täällä alakerrassa on vielä pestävä.
Mutta kun minusta ei oo siiheen.......nousta varhain.
Kyllähän se onnistuu kun on joku pakollinen meno :)  !!!!!

Jatketaan sitten kun ilmat taas jäähtyvät, kylläpä nuo ikkunat paikallaan pysyvät.

Pyöräilylenkkejä olen tehnyt ja aion jatkaakin illemmalla, mukava pyöräillä kun ei ole kuuma ja ihanan viileys hivelee ihoa.

Ennen näitä lämpöisiä tein kortin ja sain yhdet villasukat valmiiksi. Toki minulla on nytkin kudin menneillään, teen niitä joulupukin pussia varten :) :)  !!!!

Rufus parturoitiin eilen, silläkin on kesäturkki yllä....näyttää niin pieneltä. Varjoon sekin mielellään menee, eikä mikään ihme.

Lankana tietysti 7.veikkaa.

Muistaakseni tässä on Penny Blackin leimakuva. 

Ei muuta kuin aurinkoa ottamaan ketä sitä pystyy. Mä taidan jatkaa täällä tuvassa oleilua.
No käyhän mä noita teranssikukkia kastelemassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi !