Lukijat

keskiviikko 22. elokuuta 2018

SITÄ ON TÄHÄN ASTI SELVITTY !!!









On tosi pitkä aika kun olen tänne kirjoitellut.

Olen käynyt lueskelemassa muiden blogeja, etten ole teitä
tyystin unohtanut.

On ollut monen moista kiirettä, pikkumenoja sinne ....tuonne, päivän juttuja ovat olleet.



Tässä yks päivä teki mieli värkkäillä kortteja.

En ole koko kesänä istunut työpöytäni äärellä........tuntui tosi
 kivalta...........vaihteeksi, vaihtelu virkistää.



Ajattelin tehdä surukortteja, koska huomasin ettei niitä ole 
kuin muutama.









Minulla on leimasarja jossa on useampi näihin kortteihin
sopivia leimoja.
Myöskin esim. rippikortteihin.


Laitoin reunaan nauhaa, jonka olen ostanut vartavasten 
näihin kortteihin.







Väritin tusseilla kuvan.
Teksti on ääriviivatarra.








Ristin leimasin omalle kartongille, leikkasin siitä
ovaalin muotoisen, vielä stanssasin nuo reunat.

Kukista yritin tehdä kimpun muotoisen.



Toisen surukortin tein vähän pienemmän.






Tuo risti on painettu valmiiksi, sen taakse panin kullanvärisen
ohuen paperin.

Reunaan kultanauhan, kukista jälleen kimpun mallinen.







Kun noissa kaikki olivat kuivuneet parin päivän ajan.


Niin heti tarvitsin yhde kortin.



Nämä kortit ovat tarpeen, vaikka ei näitä niin haluttaisi tehdä.
Hyvä kuitenkin olla mistä ottaa.





No on täällä muutakin touhuiltu.

Tietokone on tullut pikkuhiljaa tutummaksi, tosin en vieläkään
osaa käyttää kaikkea mitä tällä koneella on mahdollista !!!








Niin siitä mehustuksesta...........tuli taas tehtyä 60 l.
Vaikka päätin etten tee kuin 40 l.
Viimeiset marjat olivat hyvin kypsiä ...........ja niistäpä tuli
mahdottomasti mehua.









 Niin takaisin koneeseen.............

Isäntä täällä oli ensin kirjautuneena sisälle.
Mä en olis halunnut sen naaman tulevan heti esille, kun ruudun
sain auki ;) ;)



Aikani kun näpertelin ja voihkin, nappuloita painelin tuosta ja
noista ja tästä.

Sainpas vain oman pärstään esille:






Tausta on koneen oma, vaikka on hyvin samanlainen kuin
minun ottamani järvimaisema.






Arvatkaa vaan kuinka olen tän koneen kanssa ollut naimisissa.

Vuorossa oli kuvien selvittely, siirto ensin vanhasta koneesta,
vieläkin tikulla kuvia laittamati tänne.

Jossakin vaiheessa ne meni sekasi...........siis minä varmasti
painoin väärää nappulaa.

Siitä seurasi että kuvia oli piljoonan piljoooooonaaaa!!!


Ei auttanut kuin ottaa kone syliin kiltisti ja selvitellä
kuvakansioita oikein urakalla.


Siinäpä vierähti aika mukavasti siis AIKA !!!



Taas kun näpertelin konetta, halusin jonkun oman kansikuvan
ruudulle.









Kuvien laitto esim. Iphonesta tai padista oli työn ja tuskan 
kautta opettelua.

Klimsautti ja taas kuului klimps...........klimps.....painoin
ok, klimps, tuo kuvat.....
No sitähän mä olin koko ajan yrittänyt, mutta kone herjas
koko ajan.............ei löytynyt uusia kuvia,
tai ei onnistunut, yritä uudelleen !!!!!!!!!!!!!!


Meinasin luovuttaa, ja olisinkin jos olis saanut ostaa Applen.

Meikäläisen käyttöön EI TODELLAKAAN kannata sijoittaa
Applen hintaista konetta.

Isäntä olis välittömästi kaatunut lattialle puolikuolleena,
jos mä olisin tullut kone kainalossa kotiin.

Eikä se olis vironnut, vaikka olisin heittänyt kylmää vettä päin nassua.









Viimein ja vihdoin mun järki sano.............JOSPA vika on noissa
johdoissa.


JEEEEEEEEEES noilla molemmilla rupes yhteistyö toimimaan
IPhonen ja tän koneen kanssa.

Rullaus ylös/alas ei alussa sujunut .......nuoli/kursori oli joka liian
ylhäällä tai liian alhaalla...................välillä tyystin hukassa.!!!!

Taasen nuoli jumittui......................tästä ei tuu mitään, aikaa menee.
Mitä sen nyt piti stopata, kun muuten kaikki sujui...........tai melkein 
sujui hyvin :( :(



Mut jotenkin tää on ollut kivaa touhuilua, ja tykkään siirrellä kuvia
paikasta A paikkaan B jne...!!!!


Nyt minulla on erinäköinen etupaneeli.

Käytiin pojan luona J:kyläs ja hän vähän sormeili konettani,
vaikka välillä kuului kauhea huokaisu................OMPPU tän
pitäisi olla.


Se onneksi muutteli myös noita asetuksia, rullaus luistaa huomattavasti
paremmin ja nuolikin ollut vain käymässä jossakin....vähän aikaa.


Mä tuumasin, mut kun ne on niiiiin kalliita.............LAATU maksaa,
tuumas poika.







No se on aivan eri asia............siis minä ja poika  !!!!!
Hänhän tekee työkseen Ompun kanssa jotakin...........töitä !!!



Onneksi näitä olen vielä hallinnut, vaikka puikkoja
onkin viisi kipaletta.












Uutta pukkaa tuleman, kun vain ehtis tekemään.











Kait nyt sitten jää aikaa, kun konekin pikkuhiljaa tottelee 
mun sormiani, vielä kun se ymmärtäis mitä päässäni
liikkuu tai ymmärtäis mitä mä meinaan jollakin asialla, 
mitenkä se pannaan tän koneen muistiin.


On tää nettimaailma taas muuttunut tän koneen myötä.

On selvästi jotkut toiminnat helpottaneet asioiden tekemistä,
mutta kyllä sitä joskus tulee ikävä paperia ja kynää.

Ei sen puoleen, olen minä paperia täyttänyt kaikenmaailman
ohjeilla..................sit kun on koneelle viimein ja vihdoin osannut laittaa.........joutaa paperipallot roskiin.



Paljon olis teille kirjoitettavaa, eiköhän tää kiirus lopu......
vai alkaa, kumpaakohan päin se menee ???


Niin muuten olen minä pyörällä ajellut, en ole sitä
unhottanut ...................kilometrejä on tullut jo 280 km.


Voi se olla jo vähän ylikin, kävin tänään taas pyörällä kaupassa
ja postissa.
Oli hirmuinen sivuvastatuuli, kun tulin kotiin päin oli taas
täysvastatuuli .........plääääääh !!!!







Juu ei meillä mitään uusia vauvoja oo tullut.
Nämä vauvelit aloittivat elokuussa eskarin.


Eivät ole mumman pikkupoikia...............vaan ISOpikkupoikia 💙💙




9 kommenttia:

  1. Ihania kortteja! Suloinen pikkuinen 😍 mukavaa syksyn alkua 💖

    VastaaPoista
  2. Ihanaa opettelua sinulla on ollut, kun täältä lukee. Ehkä se hetkittäin on sinusta tuntunut kaikelta muulta kuin ihanalta. Opit pyörän ja opit koneenkin.
    Onnea huimista pyöräily-kilometreistä!
    Haikein mielin on todettava, että myös surukortteja tarvitaan. Tyylikkäät kortit.
    Suloiset mumman ISOpikkupojat.
    Kivaa keskiviikkoa!

    VastaaPoista
  3. Kauniita surukortteja olet tehnyt <3
    Ei ihme, ettet ole bloggaamaan kerinnyt, kun puuhaa on selvästi riittänyt <3 Ihanaa keskiviikkoa Sinulle :)

    VastaaPoista
  4. Mukava, että alat päästä sinuiksi koneesi kanssa. Vaikeinta usein onkin muutos, kun on jotkut toimintatavat sisäistänyt niin poisto ja uuden oppiminen vie aikaa. Mutta aivojumppaahan siinä saa.

    VastaaPoista
  5. Uusien laitteiden kanssa onkin aina opettelua ja vääntämistä, että kaiken saa toimimaan ja, että oppii niitä käyttämään..:)

    VastaaPoista
  6. Kauniita kortteja olet askarrellut. Minä en enään kerkeä edes askartelemaan, materiaaleja olisi kyllä. Kauheaa tämä eläkeläisen kiire-elämä.... sinne tänne pitää kiiruhtaa.... Meilläkin kone reistaili ja tuli uusi ohjelma, kyllä vanhan on vaikea omaksua uutta, se vanha tuttu ja turvallinen oli niin hyvä. Poikasi asuu siis Jyväskylässä, täällähän minäkin nykyään, tai tässä Muuramessa, mutta tunnen kyllä itseni Jyväskyläläiseksi, se on kotikaupunkini, siellä päivittäin käyn, meiltä on sinne noin 15 kilometriä! Sinulle mukava elokuun päiviä toivottelen ♥

    VastaaPoista
  7. Kauniit on korttisi.Hieman olen askarrellut mutta muuten tuo aika menee menojaan.Kyllä nämä laitteet vaatii opettelua ja aina tulee uutta esiin.Tänään on niin kaunis päivä että siitä pitää nyt nauttia.

    VastaaPoista
  8. Kauniita kortteja! Itselläni on välillä tuo sama, että on niin kiire, että blogi jää vähemmälle huomiolle. Mutta ei siitä kannata stressiä ottaa, bloggaa jahka ehtii :)

    VastaaPoista
  9. Kauniita kortteja olet tehnyt. Meillä olikin viime perjantaina surujuhla, kun tätini haudattiin.
    Ihanat isot pojat siellä on jo mummulla <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !