Lukijat

lauantai 1. joulukuuta 2012

VIHDOINKIN LUNTA, VIELÄ JOULUKORTTEJA.

Aamulla kun avasin verhot, katseeni näki ensimmäisenä lunta. No eihän sitä paljoa ollut, juuri ja juuri maa oli valkoinen.
Kylmä tuuli tuiversi kuitenkin, eikä Rufusta innostanut yhtään pihalle meno.
Meni kyllä nopsaan, mutta tuli nopeesti sisälle.

Olihan se isännyyden kanssa vaihtamassa traktoriin talvi polttoaineet. Traktori on kuulemma valmis lumitöihin, enään puuttuu vain lana :=) !!! Jotenka kunnon lumisateet saavat sen puolesta tulla.

Plettetiä saimme kuin saimmekin ison traktorikuorman ostetuksi. Nyt on ollut muutama kesä ettei turvetta ole saanut nostetuksi, se sitten heijastuu meidän lämmitykseen.
Eihän meidän kylmää tartte värjötellä, puupellettiä on saatavilla, ja jos sitä ei sais, ei muuta kuin oman metsän puita heittämään kattilaan, sekä puuhellaan.

Toi pellettilämmitys on tosi hyvin toiminut meillä. Annostelee itse itsensä, kun lämpötila laskee kattilassa. Ainut huono puoli on, että sen säiliön pitää täyttää omilla käsillä, siis mieheni käsillä :=) !!! Sekä tuhkaa pitää kantaa ulos, sitä kuitenkin kertyy suht paljon.

Kyllähän tuota maalämpöä ollaan ajateltu, mutta maksaahan sen laitto kuitenkin melkoisesti. Mutta vielä kuitenkin näin, kun toiminnot ovat pysyneet ehjänä ja mieheni jaksaa tehdä noi käsipeli hommat.
Jos tää olisi minun hartioillani, niin ei tulis mitään.

Minä olen näprännyt käsilläni vielä muutaman kortin jouluksi.
Nyt kokonaismäärä on selvillä 140 kpl kaikenkaikkiaan. Voitte vain kuvitella, että olen tällähetkellä kurkkua myöden täynnä joulu...sellaisia !! Nuooooooh ! Onneksi ensi vuonna vasta alkaa toi sama rumpa.

Nyt olen tikutellut pikkumiehille sukkia, lapasia, ja tietenkin pitäis ehtiä ennen joulua tehdä noille meidän neideille sukat.
Tosin joululahjat avataan vasta uutenavuonna meillä, kun ovat kaikki menossa toisen puoliskonsa vanhempien luo joulua viettämään.



Tässä pari korttia, viisi tein yhteensä tänään.

Laittelin äsken saunan lämpiämään, ja olen pian menossa sinne.
Jotenka hyvää pikkujoulun aikaa teille jokaiselle !!!!

1 kommentti:

  1. Kiitti käynnistä! Oletpa todella ahkeroinut kortteja. Minä postitan muutaman valmiin kortin joulutervehdyksenä. Pitäisiköhän ensi vuonna askarrella kortteja minunkin?

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !